Xavier Trias en un acte celebrat a l’Espai Línia. Foto: Joanna Chichelnitzky

Xavier Trias no descarta fer una consulta ciutadana sobre si cal dur a terme la unió del tramvia per l’avinguda Diagonal. L’alcaldable de Junts n’ha parlat en el marc d’una conferència del cicle Objectiu Barcelona, organitzat per Barcelona Global i La Vanguardia. “Jo no faré el que em doni la gana, probablement acabi amb una altra consulta per saber si la gent ho vol. Si m’atabalen molt, la faré”, ha manifestat Trias. Amb tot, ha defensat que no és partidari d’executar aquest enllaç i ha dit que si es donés la situació faria campanya en contra perquè des del seu punt de vista “és llançar diners” que es necessiten per finançar altres projectes.

Trias s’ha referit al projecte del tramvia per la Diagonal i ha apuntat que “en el seu moment, fa 20 anys, va ser una proposta pionera, que s’emmarcava en l’electrificació del trànsit”. Tot i això, ha indicat que “ara ja no és així” perquè “hi ha busos elèctrics que fan la funció del tramvia, i no generen la despesa d’inversió que cal, ni de contaminació per les obres que s’hi fan”. Ha afegit que “ara la meitat del tramvia per la Diagonal ja està feta” i ha criticat que l’alcaldessa Ada Colau se saltés “una votació de ciutat”, ja que era el resultat d’una votació al Ple municipal.

L’exalcalde també ha aprofitat la seva intervenció per defensar una clara aposta pel transport públic, i la creació de nous punts de park & ride. Alhora, ha criticat que l’actual executiu vagi a la contra del cotxe: “Has d’intentar pacificar el trànsit, però no anar a la contra, amb plantejaments equivocats, com suprimir els xamfrans”.

“Colau destrueix el concepte de superilla”

D’altra banda, també ha afirmat que, si és alcalde, no suprimirà les pacificacions fetes com la de Consell de Cent, però ha afirmat que permetrà la càrrega i descarrega als xamfrans. “Estudiarem, consensuarem, buscarem maneres d’entendre’ns”, ha indicat l’alcaldable que ha advertit que “les superilles no són invents d’Ada Colau, ella està destruint el concepte de superilla”. Ha demanat posar “sentit comú” i “no fer la vida impossible al cotxe”.

També s’ha referit al turisme i ha dit que “el primer que ha de fer un alcalde és creure-hi; si l’alcalde està contra el turisme i és activista contra el turisme, anem malament”, ha considerat. Ha dit que un batlle ha de tenir clar què vol pel turisme i quin turisme. “Si no ho fas t’ho faran els altres”, ha remarcat. Ha apostat per un turisme de més qualitat, no només amb un nivell econòmic alt, sinó familiar, cultural, de congressos, de fires. Sobre la taxa turística, ha assenyalat que ha de servir per millorar el turisme, per fer campanyes i “per corregir aquelles coses que dificulten l’acceptació del turisme a la ciutat”. De la Copa Amèrica ha destacat que és una aposta tecnològica.

Sobre el tema de l’habitatge, ha apostat per un gran acord, que inclogui la majoria de les forces polítiques. “Hem de fer habitatge públic de lloguer a preu assequible amb una política a 20 o 30 anys i fer-ho amb el sector privat”, ha insistit.

L’aeroport, “competència municipal”

Pel que fa a l’aeroport, ha afirmat que “també és competència municipal, perquè el president de l’AMB és l’alcalde de Barcelona i l’aeroport està a l’AMB”. Ha retret l’actitud del president d’AENA, de no parlar amb els alcaldes del Prat ni de Barcelona sobre què hi proposa. Xavier Trias ha destacat la necessitat que Barcelona tingui vols intercontinentals, però per trobar la millor solució ha reclamat que siguin els tècnics que facin la proposta possible comptant també amb els aeroports de Girona i Reus, que es troben a trenta minuts amb AVE.

En l’àmbit de la cultura, ha afirmat que “no té sentit que Barcelona sigui la segona capital cultural de l’estat”. Ha criticat els greuges amb els equipaments de la ciutat respecte als de Madrid, i ha refermat la seva aposta perquè Montjuïc esdevingui “la muntanya dels museus i de l’esport”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram