Ronda Sant Antoni

Les obres definitives no començaran fins al juny de l’any que ve. Foto: Arxiu

Finalment ha arribat la proposta definitiva per a la ronda de Sant Antoni. Ahir la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, acompanyada pel regidor de l’Eixample, Pau Gonzàlez, va anunciar que el disseny escollit per substituir l’actual llosa és el d’una avinguda sense cotxes –és a dir, principalment pacificada– amb busos de baixada i un carril bici bidireccional.

La nova ronda serà de plataforma única de banda a banda, amb un paviment de pedra natural i també tindrà diferents espais d’estada per a la gent. Sobre la càrrega i descàrrega, que en el projecte del 2018 es contemplava, hi haurà alguns espais determinats per fer-la en hores concretes. Durant la presentació del projecte, Sanz va reivindicar que “per la ronda no hi tornaran a passar cotxes. Seguirem amb el missatge de les superilles perquè les pacificacions han arribat per quedar-se”. Segons la responsable d’Urbanisme de l’Ajuntament, es tracta d’una “proposta de consens amb les entitats i que incorpora les demandes dels veïns que viuen a la ronda”. Pel que fa a les obres, al novembre es començarà a retirar la llosa, el gener del 2023 es posarà un paviment provisional i al juny, també de l’any que ve, arrencarien les obres definitives (dos mesos abans, a l’abril s’hauria fet la licitació).

Queixes dels veïns

La presentació del projecte definitiu d’ahir no ha tingut massa bona rebuda entre les dues parts veïnals que fa temps que formaven part de les negociacions amb l’Ajuntament: d’una banda, Fem Sant Antoni i la Xarxa Veïnal del Raval, que juntament amb una quarantena d’entitats reclamaven la pacificació total, i la Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni, per l’altra banda, que reclamava el projecte aprovat el 2018 i que va quedar descartat. En les seves valoracions no apareix el consens que ahir va dir Sanz.

Des de Fem Sant Antoni han lamentat que ahir la tinent d’alcalde presentés el projecte abans d’una reunió que hi havia prevista al cap d’unes hores. És per això que asseguren que “la decisió ja estava presa” i afegeixen que “l’únic que hi ha hagut són reunions a portada tancada sense que la decisió fos oberta als veïns”. Des d’aquesta entitat veïnal creuen que la decisió del consistori “és incomprensible” i suposa “un pas enrere per a un barri que és referent de carrers pacificats”. “Després de 15 anys d’una ronda pacificada no volem una frontera entre barris a cop de trànsit”, asseguren.

Des d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni, per la seva banda, tampoc es mostren gaire convençuts amb el projecte que l’Ajuntament va presentar ahir. Primer de tot, tal com ha fet Fem Sant Antoni, lamenten que “es presentés el projecte a les cinc de la tarda quan a les set hi havia una reunió”. Més enllà, d’això, asseguren que no tenen clar que el que es va presentar ahir “tiri endavant, perquè no hem vist el projecte i tot és de paraula”. Pel que fa al disseny concret, des de l’entitat deixen clar que per ells “és innegociable” que el carril bus de baixada comenci des de la plaça Universitat. “Hem renunciat al fet que hi hagi un carril bus de pujada, però a això no hi renunciarem”, diuen des de l’entitat. Tampoc comparteixen que els taxis no puguin circular i que, segons afirmen, la intenció municipal sigui que l’avinguda estigui totalment pacificada els dissabtes i els diumenges. “Els diumenges podem acceptar-ho, però els dissabtes no té cap sentit”, conclouen.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram