motos

Fa un any 40 entintats van demanar regular l’aparcament de les motos a les voreres. Foto: Arxiu

Les entitats promotores de la petició ‘Recuperem les voreres’ han criticat el “desinterès” que han trobat per part del govern barceloní i dels grups d’ERC, Trias per Barcelona i Barcelona en Comú per acollir la seva proposta de prohibir que les motos aparquin a les voreres.

Es tracta d’una proposta impulsada per les entitats Catalunya Camina, ECOM, BACC, la Federació d’Associacions de Veïns, Eixample Respira, PTP, P(A)T i Revolta Escolar. L’objectiu és que s’inclogui la prohibició a l’Ordenança de Circulació de Vehicles i Vianants, que està pendent d’aprovació. Les organitzacions han reiterat que l’estratègia informativa i sancionadora per zones no està funcionant.

Fa un any

Aquesta organització va néixer ara fa un any, quan una quarantena d’entitats van signar un manifest que reclamava treure les motos de les voreres.

Les organitzacions explicaven aleshores que cada dia hi ha 90.000 motos i ciclomotors aparcades a les voreres sense complir les condicions establertes a la normativa municipal, ocupant 26.000 metres quadrats d’espai públic i creant situacions de risc.

Així mateix, recordaven que la llei estatal de trànsit prohibeix l’aparcament de vehicles a motor sobre les voreres, mentre que l’ordenança de circulació i vianants permet l’estacionament de motos a les voreres quan es compleixen determinades condicions. Alhora, lamentaven que en molts casos no es compleixen aquestes condicions i que ni l’Ajuntament de Barcelona ni la Guàrdia Urbana són capaços de fer complir la normativa existent.

La resposta de l’Ajuntament ara fa un any

En aquell moment, el regidor de l’Eixample, Pau Gonzàlez, va admetre el problema i va explicar que, en la darrera diagnosi feta pel Districte, la meitat de les motos comptades estaven mal aparcades, ja fos perquè es trobaven a voreres on no es podien estacionar o bé perquè estaven en bateria quan havien d’estar en línia. Tot i que va deixar clar que el Districte no té “els recursos per entomar aquest repte”, que és “de ciutat”, Gonzàlez va assegurar que es prioritzaria el control dels “punts més calents”, com les parades de bus o els tallers de motos.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram