Així serà la ronda Sant Antoni en el futur, segons el projecte dels comuns. Foto: Ajuntament

La proposta dels comuns per transformar la ronda Sant Antoni serà una realitat malgrat l’oposició socialista. El partit d’Ada Colau ha donat llum verda en solitari al projecte executiu que permetrà tenir una ronda sense cotxes, amb un tram de carril bus de baixada, sense carril bici i amb una nova plaça totalment pacificada. És el disseny que van presentar a principis de febrer, després d’un procés participatiu amb entitats veïnals i comercials de Sant Antoni i el Raval. Un disseny que va rebutjar des del principi el PSC, que aquest dijous hi ha votat en contra a la Comissió de Govern.

La tinenta d’alcaldia socialista Laia Bonet ha justificat el vot contrari del seu partit al·legant que el projecte “no reuneix el consens de la majoria de veïns i comerciants”. Per al PSC, la ronda hauria de tenir “un carril bus en cada sentit i una zona de càrrega i descàrrega al costat del Raval”.

Per la seva banda, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, ha celebrat el futur “més verd i veïnal” que tindrà la ronda Sant Antoni. En contraposició al que ha afirmat Bonet, Sanz ha defensat que la consolidació de la pacificació era el que demanaven les associacions de veïns i comerciants.

L’inici de les obres, a finals d’estiu

L’Ajuntament preveu que les obres per transformar la ronda Sant Antoni comencin a finals d’aquest estiu i que estiguin enllestides en deu mesos. Segons aquest calendari, la nova ronda es podria estrenar cap al juny o juliol de 2024.

A partir d’aquell moment, els veïns del Raval i de Sant Antoni podran gaudir d’un espai sense cotxes i destinat a “usos ciutadans” entre Villarroel i Floridablanca. Aquest tram s’unirà amb la nova plaça del Pes de la Palla, on hi haurà una “superàrea de joc”. El paviment de la futura ronda serà de pedra natural, i no d’asfalt, i s’hi instal·laran pèrgoles verdes i fotovoltaiques tot generant zones d’ombra.

El pas de bicicletes s’integrarà a la ronda, que no tindrà carril bici. Pel que fa al pas del bus, hi haurà un carril de baixada entre Villarroel i Comte d’Urgell. A més, es renovarà el carrer Tamarit i la plaça del Dubte, i es crearan dues noves placetes a la cruïlla amb Casanovas i Tamarit. Tot plegat suposarà una inversió d’11,3 milions d’euros.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram