Dos agents de la Guàrdia Urbana fan guàrdia a la ronda aquest matí. Foto: Línia Eixample

La urbanització de la ronda Sant Antoni és una de les assignatures pendents de l’Ajuntament des del 2018, quan es van retirar les carpes del mercat provisional. El fet que el consistori confirmés a principis de juny que aquesta haurà d’esperar al mandant que ve, juntament amb les botellades, el tràfic de drogues o els ‘mercats de la misèria’ que sovint ocupen aquest punt del barri des de fa temps, ha portat recentment uns 300 veïns a donar suport a una carta que defensa el retorn dels cotxes a la ronda, segons explica el veí i impulsor de l’escrit Joan Bentallé.

“La circulació de cotxes ajudaria perquè així hi hauria una frontera entre Sant Antoni i el Raval, la qual cosa faria que menys gent s’instal·lés a la ronda Sant Antoni”, apunta Bentallé fent referència a una carta que va decidir escriure després de passar “dues nits terribles” i que, tal com diu, es presentarà d’aquí poc al Districte per demanar solucions.

La remodelació definitiva

Una postura força diferent és la del president de l’Associació de Veïns de Sant Antoni, Pep Sala, que creu que el més adient seria que es fes realitat la remodelació definitiva. “Ja veurem com s’acaba articulant, però la proposta contemplava que passessin carrils bus i bici pel mig de la ronda”, assenyala Sala. “Alguns comerciants defensen que es faci alguna cosa semblant a l’avinguda Mistral”, afegeix sobre una opinió que, en part, comparteixen des de l’associació de comerciants Som Sant Antoni. La presidenta, Lídia Núñez, creu que s’hauria d’estudiar si per acabar amb l’incivisme seria més efectiu la circulació de transport públic o el retorn dels cotxes, encara que, tal com reconeix, “sembli estrany” defensar aquesta opció. “Donem suport als comerciants, que estan preocupats. Hi ha gent que evita passar per la ronda”, indica Núñez.

Reforç policial

Des de Sant Antoni Comerç, l’altra associació de comerciants del barri, estan a anys llum d’abraçar la presència dels cotxes com una solució. “No s’ha de relacionar l’incivisme amb els cotxes. Cal treballar per acabar amb aquestes actituds i, alhora, perquè es faci com més abans millor la reforma urbanística”, subratlla el president de l’entitat, Jordi Arias. En aquest sentit, Arias defensa que per erradicar l’incivisme caldria reforçar les actuacions de la Guàrdia Urbana, així com conèixer millor les seves raons per poder tractar aquests problemes “d’arrel”. “Potser també caldria la intervenció dels serveis socials”, conclou Arias.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram