Casp

Casp travessa el Fort Pienc i la Dreta de l’Eixample. Foto: Arxiu

“Potser li hauríem de canviar el nom a carretera de Casp”, diu Javier Díaz, veí del carrer de Casp, sobre l’augment de circulació de vehicles que ha patit aquesta via. “El trànsit s’ha multiplicat per dos en els últims anys”, afirma en la mateixa línia Esther Costales, una altra veïna de Casp. El neguit, asseguren, és compartit per més veïns de la zona, fins al punt que es plantegen recollir signatures per fer-les arribar a l’Ajuntament.

Per a Costales, l’origen principal del problema és la conversió del carril lateral de la Gran Via de les Corts Catalanes en un carril exclusiu per a autobusos i taxis. “Això ha suposat un increment dels cotxes i motos que passen per Casp”, assenyala aquesta veïna de la cruïlla de Casp amb Sardenya, que alhora denuncia que el carril exclusiu està “infrautilitzat” i que hi ha molts busos que circulen igualment pel seu carrer.

Díaz comparteix aquesta queixa, però creu que hi ha més factors que han provocat aquesta situació, com la creació de la superilla i l’augment dels autocars i autobusos, normalment carregats de turistes, que operen a l’Estació del Nord.

Conseqüències a casa

A les llars d’aquests veïns, l’augment del trànsit es tradueix en molèsties, entre les quals destaca el soroll. “Aquest estiu hem hagut de tenir les finestres tancades per culpa de la contaminació acústica”, lamenta Díaz, que viu en un cinquè pis. En el cas de Costales, que viu en un primer, hi ha més conseqüències. “A casa meva, les parets blanques on hi ha les finestres que donen al carrer es tenyeixen de negre per la pols que entra”, explica. I no només això: també s’ho nota “físicament”. “Mai havia fet servir l’ascensor i ara m’ofego pujant un tram d’escales”, admet, preocupada per l’aire contaminat que respira.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram