Patinets

Fa menys d’un any, el RACC denunciava l’alta accidentalitat de la mobilitat en patinet. Foto: Albert Segura Lorrio/ACN

La mobilitat personal urbana genera diners. Això és el que es desprèn del nombre cada cop més gran d’operadors que aposten per oferir solucions a la ciutadania per desplaçar-se. El darrer ha estat el RACC, que la setmana passada anunciava que havia llançat un nou servei de subscripció de bicicletes i patinets elèctrics compartits a l’àrea metropolitana de Barcelona.

Segons explica l’organisme, “aquest nou servei es dirigeix a qualsevol persona major de 18 anys, sigui o no sòcia del RACC, i permet accedir a bicicletes i patinets elèctrics amb total flexibilitat des de 2,10 euros al dia”. Alhora, l’associació ofereix diverses tipologies de subscripció en funció de “les necessitats de l’usuari, i en totes aquestes modalitats el preu inclou l’assegurança de la persona i també de robatori del vehicle, així com servei de manteniment”.

Les bicis i patinets que oferirà el RACC es podran contractar a través de CityTrips. Es tracta d’una aplicació impulsada per la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA) que funciona com un agregador de serveis de mobilitat que compta amb una quarantena de productes i que està activa en 32 ciutats de tot el món.

A ulls del RACC, la plataforma permet “descobrir i triar la millor ruta per desplaçar-se combinant diferents opcions de transport públic i compartit, així com trobar i reservar les motos, cotxes, bicicletes i patinets dels operadors de sharing presents a la ciutat”.

No és el primer contacte del RACC amb el mercat de la mobilitat sostenible. De fet, l’associació fa temps que comercialitza assegurances per a patinets i bicicletes.

Un negoci en un escenari perillós

Resulta si més no curiós que el RACC hagi decidit impulsar un servei com aquest quan fa menys d’un any criticava l’alta accidentalitat que els patinets i les bicicletes generen a la ciutat de Barcelona.

En un informe del mes de setembre, l’associació plantejava gairebé un escenari apocalíptic pel que fa als patinets. Les dades del RACC asseguraven que el 94% dels usuaris analitzats incomplien la normativa de velocitat, més d’un de cada 10 havia patit un accident amb danys personals, el 57% afirmaven que se sentien vulnerables quan circulaven, més de la meitat se saltaven la normativa per als vehicles de mobilitat personal (VMP), el 37% se saltaven els semàfors i un 29% circulaven contra direcció.