Botiga Barcelona

El comerç local fa un pas per ser més atractiu per al turista xinès. Foto: Ajuntament

Barcelona Comerç, l’entitat que agrupa 23 eixos comercials de proximitat barcelonins, i la companyia Starpay han signat un acord que ajudarà a millorar la promoció del comerç local de la ciutat entre els turistes xinesos. L’objectiu, tal com expliquen des de Barcelona Comerç, “és ampliar la visibilitat d’aquesta oferta i apropar el comerç de proximitat dels barris de Barcelona als turistes xinesos que busquen productes autèntics i de qualitat”.

Actualment, més de 80 comerços i serveis adherits a eixos comercials de Barcelona Comerç com Sant Antoni Comerç, Coreixample o l’Eix Raval ja treballen amb la plataforma Starpay, sòcia d’Alipay i WeChat, els sistemes de pagament majoritaris utilitzats per la població xinesa i del sud-est asiàtic, amb més de 1.500 milions d’usuaris a tota Àsia. Així doncs, aquest acord permet als turistes xinesos continuar fent les seves compres a Barcelona de la mateixa manera que ho fan al seu país, sense necessitat de canvis de divises ni autoritzacions addicionals i acumulant els mateixos avantatges que els ofereix aquest sistema de pagament a la Xina.

“Turisme de poder adquisitiu mitjà-alt”

El president de Barcelona Comerç, Pròsper Puig, celebra l’acord i afirma que això “permet promocionar el comerç dels nostres eixos comercials entre els visitants xinesos, contribuint amb això a portar els beneficis d’aquest turisme de mitjà-alt poder adquisitiu als barris”.

L’acord tindrà una altra fase, que inclourà la creació d’una City Card virtual, amb cercador de comerços i promocions a botigues i atraccions turístiques de la ciutat, a més de descomptes culturals i al transport públic. L’objectiu serà oferir rutes turístiques georeferenciades per Barcelona, alternatives als itineraris turístics habituals. “Aquestes rutes convidaran els turistes a endinsar-se en els barris de Barcelona per descobrir artesans locals, comerços d’oficis centenaris, botigues museu, restaurants tradicionals, mercats…, acompanyant cada una d’aquestes propostes amb una fitxa detallada de cada establiment per captar l’atenció del visitant”, destaquen des de Barcelona Comerç.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram