De moment només s’ha construït una part del tram de la via que passa pel Baix Llobregat. Foto: Generalitat

Han passat 20 anys dels primers estudis tècnics de la Ronda del Vallès i els projectes del tram entre Terrassa i Granollers continuen en punt mort. Les diferents administracions i entitats catalanes, però, s’han cansat d’esperar i reclamen al Ministeri de Foment que inverteixi en aquesta infraestructura.

El primer a fer-ho ha estat el nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que s’ha reunit amb Foment per explicar el valor estratègic que el Govern català atorga a aquest vial. L’executiu espanyol preveu acabar la carretera que connecta Abrera amb Terrassa (Vallès Occidental) l’any 2019, però Rull creu que “aquesta previsió és inacceptable” i exigeix que “s’accelerin els treballs i es defineixi la continuïtat de l’autovia fins a la Roca”.

BENEFICIS DE LA RONDA
L’Institut Cerdà ha elaborat un informe tècnic, encarregat per la Diputació de Barcelona i la Cecot, que remarca que la construcció d’aquesta via generaria un impacte de més de 252 milions d’euros a l’economia catalana, així com l’estalvi de 6.700 tones de CO2 anuals i una reducció considerable dels accidents de trànsit. Unes xifres que Rull considera “estratosfèriques”. La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, per la seva banda, lamenta “l’estat de deixadesa d’aquesta via per part del Ministeri” i assegura que “la manca d’inversió altera la qualitat de vida i de competitivitat i la qualitat econòmica del país”.

El president de la Cecot, Antoni Abad, es mostra més desafiant i remarca que els empresaris reten la ministra de Foment, Ana Pastor, “que trobi una inversió en una infraestructura viària amb més bon retorn que aquesta”. “El cost del temps ens importa i el sentit del temps ens accelera”, adverteix.

L’objectiu de la Ronda del Vallès és unir Abrera (Baix Llobregat) i Granollers (Vallès Oriental) passant per Terrassa i Sabadell (Vallès Occidental), l’enllaç de tres comarques que representen 2,1 milions de persones, el 25% de la població ocupada i el 27% del PIB de Catalunya.

C-17: l’altra gran reivindicació del territori

El desdoblament de la C-17 entre Parets i Lliçà d’Amunt és una altra de les grans reivindicacions de la comarca. El govern català ja ha començat a dibuixar un desdoblament que passa pel costat del Circuit, però el PSC vol que s’acceleri el procés i que es comenci a redactar el projecte. El diputat socialista i regidor de Granollers, Jordi Terrades, considera que “cal actuar de manera urgent perquè la C-17 és una carretera saturada i no només en hores punta”.

Segons dades del Servei Català de Trànsit, durant l’any 2014 van circular per la C-17, a l’altura de Parets, gairebé 67.000 vehicles diaris, una xifra que va augmentar un 2,90% respecte del 2013.

Per tot això, els socialistes vallesans volen que durant aquest any el Departament de Territori i Sostenibilitat redacti el projecte executiu del desdoblament de la C-17 entre Parets i Lliçà d’Amunt i que incorpori en els pressupostos del 2017 la licitació, adjudicació i inici de les obres de desdoblament d’aquest tram de la carretera.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram