La línia de bus e4 serà titularitat de l’AMB. Foto: Javierito92 / Wikipedia

La desafecció cap a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) s’ha establert en alguns municipis de la segona corona. Entre les ciutats del Vallès Occidental, Ripollet s’ha posicionat en contra del tribut que ha de pagar a l’estructura supraterritorial perquè considera que no repercuteix en forma de prestacions ni en una millora en els transports públics. Així ho ha expressat el consistori local en múltiples ocasions.

Amb tot, el grau del malestar ha augmentat de nivell amb l’entrada en el debat del Síndic de Greuges de Catalunya. Després de rebre 319 queixes de ciutadans i agrupacions veïnals de la segona corona metropolitana, el defensor popular, entre altres qüestions, ha recordat a l’AMB que és necessari un “finançament metropolità més just i igualitari”. Així mateix, ha demanat a l’AMB que el tribut es pagui en funció de la capacitat econòmica de cada municipi per protegir “les economies més desafavorides”. A més, la sindicatura ha instat que “es concretin i programin les millores en infraestructures i serveis per pal·liar les deficiències i els desequilibris”.

Per la seva banda, l’alcalde José M. Osuna ha explicat, en declaracions a Línia Vallès, que des del consistori s’alegren de l’actuació del Síndic “perquè això reforça les demandes dels veïns i de l’Ajuntament en tant que qualsevol impost ha d’anar lligat a una planificació i a unes inversions”.

BONES NOTÍCIES
Però no tot són desavinences entre el consistori i l’AMB. El passat 4 de febrer, després d’una negociació a tres, l’Ajuntament celebrava el traspàs de les línies de bus e4, 620 i 685 de la Generalitat a l’AMB. “És una gran notícia, ja que aquest traspàs beneficiarà moltes persones de Ripollet, entre elles les de col·lectius vulnerables”, deia el consistori. Tot i l’acord, l’AMB encara no ha firmat el traspàs. Ho hauria de fer els mesos vinents.