estació tren

Els ripolletencs es veuen obligats a desplaçar-se a Montcada o Cerdanyola per agafar el tren. Foto: Arxiu

Ripollet és el municipi més gran de Catalunya sense estació de tren. Així ho recorden l’alcalde de la ciutat, José María Osuna i el regidor de Mobilitat, Fran Sánchez, a Línia Vallès. Una mancança que fa anys que es denuncia en un moment en el qual la mobilitat sostenible està en boca de tothom, i que fa que l’autobús sigui l’única forma de moure’s en transport públic al municipi.

“Fa molts anys vam tenir l’oportunitat que la línia R8 passés per Ripollet, però per un tema pressupostari no es va fer i ara en patim les conseqüències”, explica Sánchez. I és que, tot i els intents de l’actual govern de tornar a posar el tema sobre la taula, “Renfe i l’Estat sempre s’han dedicat a tirar pilotes fora”, afegeix el regidor.

L’autobús i res més

Segons explica Sánchez, els principals motius que els han donat les administracions competents per no crear aquesta connexió ferroviària sempre han estat dos. El primer, que ja hi ha estacions de tren a pobles pròxims a Ripollet com Montcada o Cerdanyola, i el segon, que fer aquest pas ara suposaria “una despesa molt gran”, detalla el regidor. “Això ha fet que l’autobús sempre hagi estat la nostra única opció”, lamenta el regidor, ja que, segons explica, “té moltíssima demanda i usuaris”.

Aquesta mancança, per tant, ha obligat l’Ajuntament a centrar tots els seus esforços a millorar el servei de bus. En aquest sentit, Sánchez comenta que en els darrers vuit anys el consistori ha aconseguit més d’un milió d’euros de la Generalitat per millorar el servei. “Saben que Ripollet som un cas anòmal pel que fa al transport públic i que han d’invertir en nosaltres”, diu el regidor. Encara que, a la vegada, critica la falta de compromís de les administracions. “Ni Generalitat ni el Consell Comarcal van recollir les nostres demandes quan van fer el pla de mobilitat del Vallès”, lamenta

Lluitant per una línia de tren

“Sempre ha estat una lluita de David contra Goliat i, sent realistes, som conscients que no hi haurà estació de tren fins d’aquí a molts anys”, reconeix Sánchez. “Ara bé, nosaltres mai llançarem la tovallola perquè amb el bus no donem l’abast”, afegeix.

Precisament per aquest motiu, el regidor explica que fa uns anys es va posar sobre la taula el Tram Vallès, una línia de tramvia que anava a connectar Barcelona amb Ripollet, Cerdanyola i la UAB. “Però aquest projecte està parat des de fa anys i, a més, fa unes connexions que ja tenim cobertes amb el bus”, diu Sánchez. “En canvi, l’R8 arriba fins a uns municipis on el nostre bus no arriba, i per això la reivindiquem tant, perquè no tenir-la afecta la nostra mobilitat”, afegeix. I és que en aquest sentit cal recordar que una desena de pobles del Vallès de menys de 20.000 habitants tenen estació mentre Ripollet, que en té més de 38.000, no té línia de tren.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram