Servei Assessorament Energètic

Algunes famílies de la ciutat tenen problemes per pagar la llum o el gas. Foto: Disputació de Barcelona

Des de fa temps, la pujada de preus de les energies s’està convertint en un problema per a moltes famílies. La llum arribant a preus rècord, el gas disparant-se un 60%… Un fet que fa que cada vegada siguin més els ciutadans que necessiten ajuda, consells i informació que els permeti reduir les seves factures.

Precisament per això hi ha el Servei d’Assessorament Energètic, situat al Centre Cívic Ca n’Amiguet. Un espai que va començar a funcionar l’1 de febrer del 2020 amb l’objectiu d’aconseguir que l’ús de l’energia a les llars de Barberà sigui el més eficient possible. Tot plegat, fent visites a les cases i oferint atenció individual i grupal que permeti reduir l’impacte del consum energètic sobre el medi ambient i estalviar diners.

Segons explica el primer tinent d’Alcaldia, Daniel González, “aquest any hem vist com els perfils que necessiten aquest assessorament han canviat i ara s’apropa gent que per primera vegada necessita ajuda”. De fet, l’atenció individual que es dona a la població ha augmentat un 63% en un any. “Gent que et porta la factura per veure si és correcta, que té dubtes amb la seva companyia, que vol posar reclamacions i no sap com fer-ho…”, explica González. Però també gent derivada dels Serveis Socials. Una xifra que en aquest cas s’ha mantingut, donant atenció a 171 persones i arribant a evitar 130 talls de subministraments el 2021.

Per això, la intenció actual de l’Ajuntament és seguir treballant en aquesta línia. Concretament, “fent més sessions grupals i implicant les AMPA, les associacions de veïns i els comerciants per arribar a més persones i trencar amb la idea que és un servei per a gent vulnerable”, diu el regidor. I és que “fruit de la pandèmia hem vist que tothom pot necessitar aquesta ajuda i que, al final, les pujades de preu repercuteixen en el benestar general de la ciutat”, conclou.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram