tren rodalies

S’estudia la connexió de l’R4 i l’R12 amb l’R7 i l’R8. Foto: Albert Segura/ACN

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana anunciava el 7 de juliol la licitació de la redacció de l’estudi informatiu per a la connexió ferroviària de les línies de Rodalies R4 i R12, que passen per ciutats com Barberà, Cerdanyola, Sabadell i Terrassa, amb l’R7 i l’R8, que arriben a ciutats com Mollet i Granollers. Per tant, es tracta de la unió amb tren del Vallès Occidental i el Vallès Oriental, una demanda llargament reivindicada a les dues comarques, ja que les connexions actuals en transport públic són pràcticament inexistents.

El temps de redacció d’aquest estudi és de dos anys i mig i costarà gairebé 910.000 euros. El document buscarà totes les solucions possibles per entrellaçar la xarxa ferroviària actual i crear una nova connexió de Rodalies, i proposarà la millor de les solucions per a ser executada. L’actuació està emmarcada dins del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030 i també respon als objectius de l’Estratègia de Mobilitat Sostenible, Segura i Connectada 2030, que busquen donar resposta a les necessitats de mobilitat quotidiana dels ciutadans a través del transport sostenible.

Segons Marc Relats, delegat al Vallès de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), tot plegat es tracta d’una “molt bona notícia”. “Hi ha molta demanda de transport públic en aquesta zona”, detalla. “L’única cosa que no acabem d’entendre és per què cal tant de temps per fer aquest estudi”, afegeix. Tot i això, Relats reconeix que es tracta d’un projecte “d’una complexitat molt important” i, en aquest sentit, assegura que “en un mínim de 10 anys no estarà fet”. “A més, sabem que hi ha la possibilitat que no s’acabi tirant endavant, perquè licitar l’estudi informatiu no és una garantia de res”, conclou.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram