Classe Institut Bitàcola

Imatge d’arxiu d’una classe a l’Institut Bitàcola. Foto: Twitter (@insbitacola)

A Barberà, l’abandonament escolar prematur és un tema que preocupa. De fet, tot i que cada vegada és menys habitual deixar els estudis, l’any passat a Catalunya la taxa d’abandonament estava en un 14,8%. Un percentatge per sobre de la mitjana espanyola i un dels més alts de la Unió Europea.

Per això, l’Ajuntament de Barberà, a través de la Fundació Barberà Promoció, ha tirat endavant el projecte ‘Observatori de transicions i trajectòries educatives’. Una iniciativa que farà un seguiment de la trajectòria dels alumnes que han acabat l’ESO a un centre de la ciutat i que comencen un cicle formatiu de grau mitjà fora de Barberà. Tot plegat, amb l’objectiu de “reduir l’abandonament escolar que es produeix als estudis postobligatoris”, diuen des del consistori.

Per aconseguir-ho, ja s’han començat a fer les primeres reunions informatives entre el personal tècnic del Servei Municipal d’Educació i els equips directius dels instituts de Barberà. De fet, segons informen des de l’Ajuntament, el projecte ja està generant “moltes expectatives a la comunitat educativa, ja que s’espera que aporti dades significatives i reals de la situació del jovent en el seu pas per la formació professional de grau mitjà”.

Per això l’alcalde, Xavier Garcés, anima tot l’alumnat dels instituts a participar en la iniciativa. I és que no només servirà per saber quin és l’abandonament escolar que hi ha al municipi, sinó que també permetrà que els joves tinguin un acompanyament i suport personalitzat. D’una banda, per “fer una detecció precoç d’aquell alumnat que abandoni els estudis i oferir-los altres recursos formatius o professionals”, i de l’altra per “motivar aquells qui continuïn els seus itineraris amb èxit”, conclouen des del consistori.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram