En blau, algunes de les botigues singulars de l’eix comercial. Foto: Ajuntament

A Barberà, dos de cada tres comerços són singulars. És a dir, són establiments que només existeixen a la ciutat. Un fet poc comú tenint en compte que a molts municipis predominen les grans marques i les franquícies, que estan presents a bona part del territori.

Aquesta dada surt de l’estudi de Clonatge Comercial a Catalunya 2020, en què Barberà, donada la seva particularitat comercial, ha participat per segona vegada. Un document que analitza diferents factors per veure en què s’assemblen els eixos comercials de les ciutats.

Segons les dades recollides, tot i que un 14% de les botigues presents a Barberà també són a Sabadell i un 13% a Santa Coloma de Gramenet, el municipi té un grau de clonació de l’11,5%, sis punts per sota de la mitjana de Catalunya.

A més, aquest estudi també serveix per mesurar l’impacte de la Covid-19 en l’eix comercial. Per això, des de l’Ajuntament confirmen que la ciutat tornarà a participar-hi en la pròxima edició.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram