escola

Les famílies de 21 escoles de Nou Barris demanen més personal pels alumnes amb necessitats especials. Foto: Arxiu

Representants de les famílies d’alumnes de 21 centres escolars de Nou Barris s’han adreçat al Consorci d’Educació de Barcelona per alertar la manca de personal docent i de suport davant l’augment d’alumnat amb necessitats especials dels darrers anys i en favor de l’escola inclusiva.

Les famílies reclamen que s’hi destinin més professionals per atendre l’alumnat amb Necessitats Educatives Especials (NEE), un col·lectiu d’alumnes que a les escoles públiques de Nou Barris oscil·la, segons el barri, entre el 38% i el 55% d’alumnat de nou ingrés per al curs 2024-2025. La mitjana a la ciutat es troba molt per sota de la meitat, amb menys del 20%, i en alguns barris no assoleix ni el 15%.

Més de 7.000 famílies signants

Les 21 Associacions de Famílies d’Alumnes representen més de 7.000 famílies amb infants escolaritzats als centres signants, que reclamen amb urgència “més professionals i unes ràtios menors” per dotar els claustres de professionals que atenguin adequadament la diversitat d’alumnat i perquè es millori la qualitat de l’ensenyament públic a Barcelona.

Davant d’aquesta situació, les AFA dels 21 centres públics que subscriuen la petició reclamen que s’hi destinin més recursos per atendre la diversitat i critiquen que “les necessitats educatives augmenten, però el nombre de professionals a l’escola, no”, tal com marca el projecte d’escola inclusiva aplicat a les escoles públiques de la ciutat.

En l’escrit sol·liciten una reunió per abordar amb contundència “l’especificitat de Nou Barris, amb uns indicadors socioeconòmics plens de vulnerabilitats, iniquitats i dificultats”.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram