cadena-trinitat1

Imatge aèrea de la cadena humana per unir les Trinitats. Foto: Jordi Bataller/ACN

Una cadena humana formada per unes 1.500 persones ahir al migdia va servir per reclamar la connexió en metro de la Trinitat Nova amb la Trinitat Vella. Enmig d’una reivindicació festiva i amb el pont de Sarajevo com a nexe d’unió, els veïns de la zona van deixar clar que aposten per l’ampliació de l’L3 de Trinitat Nova fins a Trinitat Vella (L1) amb un túnel que no arribaria als 900 metres de longitud.

“Es tracta d’un projecte necessari, justificat i que ja està previst al Pla d’Infraestructures”, recordava Paco Flórez, membre de la iniciativa La Trinitat per la mateixa via. “No té sentit que per anar d’una banda a l’altre del districte hàgim de fer transbord a la plaça de Catalunya. És inversemblant”, recalcava.

cadena-trinitat2

Tres dels participanta a la cadena humana de les Trinitats. Foto: Jordi Bataller/ACN

“La bona connectivitat existent a la banda Llobregat no existeix a la banda Besòs”, continuava dient el membre de La Trinitat per la mateixa via. “Aquí a la Trinitat hi acaben tres línies de metro sense continuïtat. Per tant, la connexió entre la Trinitat Vella i la Nova seria molt necessària i rendible: diversos estudis calculen que tindria entre 9.000 i 10.000 usuaris diaris”, destacava Flórez, que lamentava que la iniciativa de connexió entre les Trinitats estigui “guardada de fa temps en un calaix”.

“La nostra intenció és obrir aquest calaix, treure el projecte, posar-lo sobre la taula i parlar de dates concretes”, explicava l’integrant de la plataforma veïnal. “Hem arribat a un moment que desconfiem de les paraules, ja que seria el tercer cop que no passa res”, acabava dient Flórez.

“Una injustícia espacial”

“Avui només és el primer acte d’un seguit de protestes per denunciar el que considerem una injustícia espacial. Que hi hagi barris amb rendes mitjanes i baixes que tinguin pitjor comunicació que els barris més cèntrics i benestants”, afegia el president de la FAVB, Camilo Ramos. “S’està impulsant l’acabament de l’L9 o la línia d’FGC de Gràcia a plaça Espanya, però la connexió entre les dues Trinitats o de Nou Barris amb Sant Andreu i Santa Coloma es va deixant de banda des del 2008. No s’ha fet absolutament res”, insistia Ramos.

La cadena humana es va dividir en quatre trams des de l’estació de metro de la Trinitat Nova fins a la de Trinitat Vella, amb moments àlgids com la lectura del manifest, un enregistrament de la performance a través d’una càmera instal·lada en una bicicleta i l’encesa d’una bengala per anar recollint tots els participants entre les dues estacions de metro.

WhatsAppEmailFacebookTwitterTelegram