L’autopista C-31 al seu pas per Badalona. Foto: Gemma Sánchez / ACN

El projecte per asfaltar l’autopista C-31 amb un innovador paviment que redueix el soroll i les emissions de diòxid de nitrogen està més a prop de ser una realitat. Segons ha assenyalat a través de les xarxes socials el secretari general del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Ferran Falcó, la Unió Europea ja ha publicat en el seu diari oficial aquestes obres de reforç del ferm, que comptaran amb una partida de gairebé quatre milions d’euros.

Segons ja va detallar Territori el passat gener, la intenció és poder actuar en un tram de vuit quilòmetres entre Barcelona i el límit de la concessió de la C-32 i la previsió és que les obres s’allarguin prop de tres mesos. L’innovador paviment -Badalona serà la primera ciutat de l’estat espanyol on s’instal·larà- està fet amb un material molt porós que redueix significativament el soroll dels vehicles que hi circulen.

A més, gràcies al fet que entre els seus components hi ha el diòxid de titani, el ferm és capaç, malgrat que encara no s’ha pogut quantificar, de captar part del diòxid de nitrogen.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram