Una imatge d’un autobús de Tugsal. Foto: Arxiu

Si el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya no dicta el contrari, Tusgsal té ara mateix molt complicat continuar sent l’empresa que presti el servei del Nitbus, que opera en un àmbit molt important de l’àrea metropolitana, tal com porta fent des de l’any 1991.

El desenllaç d’aquesta situació està ara en mans de la justícia després que l’empresa badalonina hagi traslladat al jutjat la decisió de la mesa de contractació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) d’excloure aquesta històrica firma de la ciutat i que, molt probablement, podria fer que la nova encarregada de prestar el servei sigui la companyia asturiana Alsa, que ja ha estat l’adjudicatària en primera instància. L’empresa badalonina, de pràcticament 800 treballadors, en dedica actualment 167 al servei del Nitbus. Van ser precisament aquests treballadors els que la matinada de dijous 12 de febrer van aturar el servei del Nitbus com a mostra de protesta per la situació que viu l’empresa. Tanmateix, cal recordar que aquests treballadors no perdrien la feina, ja que s’integrarien en la nova concessionària.

L’origen de la possible pèrdua d’aquesta valuosa concessió per part de Tusgsal, valorada en 106 milions d’euros, seria, segons l’AMB, que l’oferta de l’empresa badalonina presentava deficiències en relació amb els terrenys on s’hi haurien de construir les noves cotxeres. La disponibilitat d’aquests terrenys, situats a Sant Adrià de Besós, i amb els quals Tusgsal comptava, no estaria suficientment acreditada segons l’AMB. La versió de Tusgsal és del tot diferent, però el tercer actor en qüestió, l’Ajuntament de Sant Adrià, va assegurar en un comunicat que des d’un primer moment “es va informar als directius de l’empresa” que els terrenys tenien una sèrie de condicionants. El consistori adrianenc, en la seva resposta a Tusgsal, va afegir que l’empresa badalonina havia fet la petició per l’ocupació dels terrenys amb el temps molt just.

José María Parra, director de l’àrea de Gestiò Estratègica de Tusgsal, explica a Línia Badalona que s’ha decidit portar la qüestió als jutjats perquè l’empresa considera que “hi ha fonament jurídic per fer-ho”, i afegeix que “la nostra proposta s’ajusta al plec de condicions i és altament competitiva tant des del punt de vista tècnic com econòmic”. Preguntat sobre el comunicat de l’Ajuntament de Sant Adrià respecte als terrenys, Parra assegura que prefereix no parlar-ne i demana que se “suspengui el concurs”.

La situació que viu l’empresa es va traslladar abans-d’ahir al Ple de l’Ajuntament, on tots els grups polítics van donar suport a una declaració institucional en solidaritat als treballadors de Tusgsal. El director de Gestió Estratègica descriu el gest dels partits badalonins com “un fet summament important i valuós”. “Ens dóna molta força en la nostra lluita”, afegeix.

RECONEIXEMENT ESTATAL
D’altra banda, Tusgsal va rebre la setmana passada, per part de l’Associació Espanyola de Normalització i Certificació, un reconeixement com a empresa que practica i desenvolupa la seva gestió segons les normes internacionals fixades amb l’objectiu d’evitar accidents de trànsit, incrementar la seguretat, salvar vides, reduir les lesions i tenir un impacte positiu a la resta del sistema de trànsit.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram