L’ajuntament de Badalona ha presentat aquest mes un ambiciós programa de fires comercials. A la mostra de productes agroalimentaris artesanals i la d’artesania tradicional, se sumen quatre de temàtiques: una sobre les arts tèxtils i del paper, dues d’alimentació i una sobre el Modernisme. L’objectiu d’aquestes fires és “incentivar la vida comercial a Badalona i promoure l’activitat cultural i la participació ciutadana”. Segons el regidor de Comerç i Consum de l’Ajuntament de Badalona, Jordi Subirana”, aquestes fires seran un pol d’atracció i afavoriran “que els comerciants tinguin un augment de vendes”.

Però la Unió de Comerciants de Badalona, que aglutina els botiguers de Centre Comerç, La Salut i els carrers Pau Piferrer i Pérez Galdós, opina que aquestes mostres han estat programades de tal manera que constitueixen una competència directa contra els seus negocis. La unió acusa a la regidoria d’haver actuat d’esquenes a ella, i no entén com es pot dissenyar una campanya de fires sense comptar amb l’opinió dels botiguers.

En concret, els comerciants opinen que una fira com la d’artesania que se celebrarà a La Salut el 26 de novembre atraurà més passejants cap al centre comercial Màgic Badalona que no pas cap a les petites botigues del barri. Opinen, també, que les fires de productes agroalimentaris són una competència per a moltes botigues de la ciutat, i que s’haurien de programar de manera consensuada. No les veuen amb mals ulls, tot el contrari, però demanen que es tingui en compte els seus interessos.

Rafa Pavón, vicepresident de l’Associació de Comerciants Passeig La Salut i vocal de la Unió de Comerciants, considera que aquestes fires “poden ser beneficioses, però només si es fan bé”, i reclama altres iniciatives a l’hora de potenciar el comerç de proximitat com millorar l’aparcament de les zones comercials o invertir en publicitat.

Els comerciants de La Salut volen reunir-se amb la regidoria per mostrar-li la seva oposició a aquest calendari. Per organitzar aquestes fires l’ajuntament compta amb la col·laboració de l’empresa Evident, que vol “portar la originalitat a la ciutat”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram