Sabater i Duran van presentar dilluns les conclusions de l’informe. Foto. Ajuntament

L’Ajuntament manté que l’empresa adjudicatària del servei de neteja viària i recollida d’escombraries -Fomento de Construcciones y Contratas (FCC)- hauria comès frau continuat a les arques municipals del 2011 al 2015 a través d’aquest contracte. Si al novembre una auditoria extraordinària assenyalava que el frau pujava fins als 12,8 milions d’euros, ara l’expedient informatiu intern realitzat pel secretari municipal amb assessorament extern xifra en 12 milions el presumpte frau comès. El govern municipal ha anunciat que traslladarà les conclusions de l’informe a l’Oficina Antifrau de Catalunya.

L’executiu de Dolors Sabater acusa el PP d’haver “desmantellat” el servei de control del contracte i les conclusions de l’informe presentat dilluns remarquen que FCC hauria facturat i cobrat indegudament 4,1 milions d’euros, que ara l’Ajuntament intentarà recuperar. El consistori també vol recuperar diners que s’haurien pagat a FCC per dura terme serveis que l’empresa, per exemple, no realitzava o cobrava dues vegades. Aquests incompliments sumarien 8 milions d’euros, amb la qual cosa la suma total del presumpte frau seria de 12,1 milions. “S’ha acabat la festa, a partir d’ara cada euro destinat a un servei públic tindrà un control exhaustiu”, va etzibar Sabater dilluns. Per la seva banda, el regidor d’Espais Públics, Francesc Duran, va anunciar que el govern municipal prepara per al 2018 una proposta per comptar amb més recursos humans a l’hora de garantir el control dels contractes municipals.

Mentrestant, FCC avança que estudiarà emprendre accions legals per “calúmnies” i el PP acusa el govern municipal de voler desprestigiar el partit i considera que és “irresponsable” parlar de frau.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram