Foto: Pexels

Quan sentim a parlar de colesterol, de seguida ens alarmem. Abans de res, hem de tenir clar que el colesterol és un tipus de greix necessari per al cos humà. Ara bé, tal com explica el Departament de Salut, n’hi ha de dos tipus: “El colesterol LDL o colesterol dolent, que pot ser perjudicial per a l’individu si es troba a la sang en excés, ja que crea una capa de greix a les artèries que afavoreix l’aparició de malalties cardiovasculars, i el colesterol HDL o colesterol bo, que és beneficiós per a la nostra salut, ja que elimina l’excés de colesterol de les artèries”.

Per controlar el nostre colesterol, evidentment, cal anar al metge. A més de la medicació que ens pugui receptar en cas que la necessitem, Salut té un llistat de consells per als pacients amb hipercolesterolèmia (excés de colesterol a la sang). Bàsicament, es tracta de fer un canvi d’hàbits i adoptar un estil de vida més saludable. Deixar de fumar és el primer punt de la llista, però també hi trobem fer exercici físic i beure almenys un litre i mig d’aigua al dia. Però l’aspecte més important és l’alimentació, que s’ha de basar en el consum de verdures, hortalisses, fruites i llegums, incorporant el peix blau i les carns blanques i magres.