L’alcaldessa Parlon ha presentat les tres app. Foto: Twitter (@scgramenet)

L’Ajuntament de Santa Coloma modernitza la seva manera de comunicar-se amb els veïns. L’alcaldessa Núria Parlon ha presentat aquest dimecres un paquet de tres aplicacions per a mòbils que permetran agilitzar la resolució d’incidències a la via pública i la comunicació amb els cossos de seguretat.

Amb l’app Gramenet Seguretat Ciutadana, els veïns i veïnes podran enviar diversos tipus de missatges d’emergència, des d’atracament fins a violència de gènere, directament al Centre de Comandament de la Policia Local. Al mateix temps, des del cos policial es podran enviar alertes o recomanacions (sobre l’estat de les carreteres, per exemple) als ciutadans i ciutadanes que així ho desitgin. Aquest servei es posarà en marxa a principis de febrer.

L’aplicació El Talp, que funcionarà a partir del gener, servirà en canvi per reportar incidències detectades a la via pública. Qualsevol ciutadà podrà fer una foto, pujar-la a l’app i escollir entre un llistat d’afectacions: pavimentació, mobiliari urbà, enllumenat, semàfors, etc.

Finalment, l’app Santa Coloma és Smart aglutinarà informació útil sobre els serveis de la ciutat i està previst que comenci a funcionar al desembre.

Les tres aplicacions seran gratuïtes i estaran disponibles tant per a Android com per a iOS. El desenvolupament d’aquests serveis ha significat un cost inicial de 34.000 euros i suposarà una inversió anual de 20.500 euros.

CRÍTIQUES DE CIUTADANS
Ciutadans s’ha mostrat satisfet per l’anunci del govern i ha recordat que van ser ells els que van fer la proposta d’aquestes apps, però han criticat que s’hagin presentat sense tenir-les enllestides.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram