El conseller Calvet va visitar el lateral de la C-31. Foto: Ajuntament

La visita a Badalona del conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, va acabar amb un grapat de temes importants de la ciutat tancats i amb data.

Dilluns, el conseller es va reunir amb l’alcalde Álex Pastor i diversos representants dels partits polítics locals. La primera parada de la visita va ser a les obres de construcció de la calçada lateral de la C-31. Aquí, Calvet va aprofitar per anunciar que les obres acabaran el primer trimestre del 2019, uns treballs que va qualificar de “bàsics per a Badalona i per a l’àrea metropolitana”. Els operaris van començar a treballar a la calçada de l’autopista la tardor de l’any passat i acabaran després d’un any i mig d’obres i una inversió de 3,8 milions d’euros.

INTEGRACIÓ URBANA
Pel que fa a l’autopista, però, aquesta no va ser l’única notícia. I és que el conseller es va comprometre a desenvolupar i assumir el cost de l’elaboració d’un Pla Director Urbanístic que ha de servir per acabar amb la barrera arquitectònica i social més important de la ciutat. “Volem transformar el territori en positiu i minimitzar la repercussió de la C-31”, va dir Calvet.

BADALONA CAPAÇ
L’altre gran titular que va deixar la visita del conseller va ser l’anunci de l’acord per al nou centre de la Fundació Badalona Capaç, dedicada a la integració laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual, que es farà al barri de Pomar. L’acord permetrà, a més de la construcció d’aquest centre de dia, impulsar una actuació d’habitatge social a l’avinguda Marquès de Mont-roig, al Congrés, on es faran més de 100 pisos de lloguer social. En principi, l’acord obtindrà la unanimitat al Ple municipal, on previsiblement s’aprovarà el conveni legal en la pròxima sessió ordinària d’aquest mes d’octubre i s’enterrarà així l’alternativa del polèmic projecte amb Mercadona.

COL·LECTOR DE LLEVANT
Durant la seva visita a Badalona, el conseller Calvet també es va comprometre amb altres qüestions d’infraestructures cabdals per a la ciutat. Una d’elles és el trasllat del col·lector de Llevant gràcies a un acord amb l’Agència Catalana de l’Aigua que finançarà i encarregarà a l’Àrea Metropolitana de Barcelona la redacció del projecte. I també es va tractar el desenvolupament de les àrees de Sant Crist i l’Estrella. “Aviat podrem tancar els acords amb el veïnat afectat per poder alliberar l’espai necessari per construir el darrer tram dels laterals de la C-31”, va afirmar l’alcalde Pastor.

“REGUST AGREDOLÇ”
Els partits de l’oposició, per la seva banda, van celebrar aquestes notícies, fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament i el departament de Territori. L’anterior executiu de Sabater veu els acords amb un “regust agredolç” perquè considera que es van començar a gestar en el seu mandat, en paraules d’Oriol Lladó (ERC). A més, ja s’ha afanyat a remarcar que cal seguir apostant per polítiques de mobilitat sostenible, com per exemple el projecte de carril bici del lateral de la C-31.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram