Part del tram de la C-31 al seu pas per Badalona. Foto: Google Earth

El Departament de Territori i Sostenibilitat va treure a licitació dilluns el projecte constructiu de les obres de millora del tram de la C-31 de 7,2 quilòmetres que passa per Badalona. La notícia és el pas previ perquè es puguin licitar les obres que han de permetre millorar la seguretat viària d’aquest tram i reduir l’impacte acústic d’aquesta via al seu pas per la ciutat. Des de la Generalitat han assegurat que està previst que el projecte constructiu estigui redactat al llarg del 2017 i que les obres començarien posteriorment.

La licitació del projecte és una bona notícia per a la ciutat, ja que la reforma d’aquesta autopista és un dels eixos centrals de l’agenda política de Badalona. La futura actuació en aquesta via permetrà reasfaltar tot aquest tram, que comença a Sant Adrià de Besòs i acaba a Montgat. El nou paviment serà de tipus fonoreductor, cosa que permetrà disminuir l’impacte acústic que provoquen els vehicles. Ara bé, per ara no s’hi col·locaran pantalles per absorbir el soroll. També es faran millores complementàries de drenatge, senyalització i seguretat viària. 

Sigfrido Ramos, president de la Federació d’Associacions de Veïns (Favbdn) –l’entitat forma part de la taula de seguiment creada fa gairebé dos mesos on també hi ha l’Ajuntament i la Generalitat– afirma que la licitació “és una bona notícia que arriba després del treball fet durant molt de temps”. Ramos afegeix que “és una manera de començar bé el treball que ha de fer la taula” i celebra que “s’aconsegueixi reduir el soroll que provoca la via”. “Ara fa falta aconseguir la instal·lació d’un radar per tram”, conclou Ramos.

Qui també celebra l’anunci de la licitació és el regidor d’Urbanisme, Oriol Lladó, que considera que les futures obres permetran “una millora en el soroll, en la seguretat i també en la fluïdesa de la via”. Lladó remarca que la licitació del projecte constructiu s’emmarca en les actuacions “que cal fer a la via mentre es debat el pla a llarg termini, a uns 10 o 15 anys vista, que ha de permetre que la C-31 passi de ser una via ràpida a una urbana”.

Per últim, el regidor de CiU i secretari de Territori i Sostenibilitat, Ferran Falcó, ha mostrat la seva satisfacció per l’anunci perquè “permetrà millorar la seguretat vial i disminuir l’impacte acústic de la via al seu pas per Badalona”. Falcó també remarca que es “té planificada la redacció d’un estudi de mobilitat per analitzar millores de traçat i gestió viària i l’anàlisi a l’exposició al soroll que provoca la C-31 en els habitatges propers”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram