Passatgers de la comarca entrant en un tren que ja arriba tard. Foto: Línia Nord

Són les 10 del matí d’un dijous i fa estona que un tren de Rodalies hauria d’haver passat per Vilassar de Mar en direcció a l’Hospitalet de Llobregat. A l’andana hi ha passatgers que fan tard a la feina, a l’institut o a la universitat. Tots continuen esperant, alguns miren impacients el rellotge, altres maten el temps d’espera llegint i també n’hi ha que fan cara de resignació.

I és que les queixes pels retards dels trens de les línies R1 i RG1, que connecten el Baix Maresme i la resta de la comarca amb el Barcelonès, el Baix Llobregat i l’Empordà són constants. De fet, fins i tot s’ha creat el perfil de Twitter @Rod1 en què cada dia desenes d’usuaris deixen constància del seu descontentament amb el servei.

RETARDS HABITUALS
Un dels passatgers que espera és el Calixto, que camina inquiet amunt i avall. “Els retards són habituals, però encara més amb els trens que surten de L’Hospitalet”, assegura, i afegeix que des del setembre el mal funcionament del servei s’ha accentuat.

D’altra banda, el Luis va cada dia a Badalona. Ell es mostra menys crític, però considera que caldria ampliar la freqüència de trens a les hores puntes. Una opinió que comparteix la Laia. “Als vespres, de tornada, els trens van pleníssims”, diu. “S’hauria d’ampliar la freqüència o habilitar més vagons a cada tren”, afegeix.

Al costat de la Laia hi ha la Montse, que cada dia agafa el tren per anar a treballar a Sant Feliu de Llobregat. “Sempre arribo entre 15 i 20 minuts tard a la feina. L’estació de Plaça Catalunya sempre es col·lapsa”, lamenta. En aquest sentit, Renfe reconeix que la majoria de retards es produeixen a l’entrada o sortida del túnel d’aquesta estació. El pitjor però, segons la Montse, és que la majoria de vegades Renfe no informa de les incidències i tampoc se’n fa responsable. “De vegades al·leguen problemes meteorològics. Si arreglessin la infraestructura, tot això no passaria”, argumenta.

Mentrestant, el Nil, un estudiant de Cabrils que espera el tren per anar a estudiar a Badalona, s’ho pren amb calma. “Cada dia em toca esperar a l’andana, de vegades fins i tot vint minuts”, diu mentre remena un cafè amb llet que acaba de demanar al bar de l’estació.

Per la seva banda, Renfe assegura que des del gener fins al setembre el 96% dels trens de la R1 i la RG1 arriben puntuals.

“ÉS IMPOSSIBLE SEURE”
Donant un cop d’ull al compte de Twitter @Rod1 queda clar que les queixes dels usuaris es multipliquen a l’estiu. A l’estació de Premià de Mar, el Josep Maria i la Rosario esperen el tren per baixar a Barcelona. “De maig a octubre és horrorós agafar el tren amb la quantitat de turistes que hi ha”, assegura ell. El Josep Maria diu que molta gent opta per seure a terra i reclama que s’hauria d’ampliar la freqüència de trens per evitar concentracions de passatgers tan altes. Precisament la Laia seu a terra, però no dins el tren sinó a l’andana. Són dos quarts d’onze i està esperant un tren que havia de passar a un quart i cinc per l’estació de Premià de Mar en direcció a L’Hospitalet. “És habitual que hi hagi retards. Sempre arribo justa a classe”, es queixa.

En canvi, l’André considera que el servei de Rodalies funciona prou bé normalment. Tot i això, creu que podria ser millor. “Seria positiu que milloressin la comunicació amb els passatgers quan alguna cosa s’espatlla”, afirma. Una opinió compartida per l’Olga, que esporàdicament viatja de Premià a Mataró. “No informen de res. Gràcies a Déu no he d’agafar el tren cada dia, perquè el servei funciona fatal”, sentencia.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram