Avió Aeroport Prat

L’ampliació de l’aeroport del Prat continua a l’agenda política. Foto: ACN

L’alcalde de Castelldefels, el popular Manuel Reyes, ha mostrat la seva oposició a l’ampliació de l’aeroport del Prat, si això significa més avions sobrevolant la ciutat. “Tot apunta que si hi ha ampliació hi haurà més operacions per minut; no pot ser que Castelldefels sigui el municipi que més suporta el soroll”, ha lamentat el batlle en una entrevista a El Periódico, en la qual ha remarcat que la configuració de pistes que hi ha actualment tampoc és una meravella. “El que vull és que hi passin cada cop menys”, ha reblat Reyes a l’entrevista al citat mitjà. D’aquesta manera, el nou alcalde mostra dubtes sobre un projecte que defensen dirigents de la seva formació en l’àmbit nacional i estatal.

La de reduir el soroll dels avions és una vella petició de la comarca, que pateix des de fa anys el soroll que provoquen els avions que hi passen per sobre. En el seu moment, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, va descartar que l’ampliació de l’aeroport generés més soroll a Gavà, durant una reunió que va mantenir amb l’alcaldessa d’aquell municipi, la també socialista Gemma Badia, favorable a l’ampliació de la infraestructura sempre que no generi molèsties als veïns. “La pau acústica és la clau“, va dir fa uns mesos. En una entrevista recent amb Línia Mar, Badia va reiterar que el soroll dels avions és una línia vermella per al seu ajuntament, tot i sostenir que hi ha informes que fan compatibles la reducció de soroll i l’ampliació.

Amb tot, l’alcalde de Castelldefels ha proposat a l’entrevista impulsar els aeroports de Reus i de Girona a través de la connexió ferroviària d’alta velocitat, com passa en unes altres capitals europees. Un posicionament idèntic al que planteja Lluís Mijoler, alcalde dels comuns al Prat que ha liderat l’oposició municipalista a l’ampliació de l’aeròdrom.

Aena demana el compromís del Govern

Continuant amb el tema de l’aeroport, en una entrevista també recent a La Vanguardia, el president d’Aena, Maurici Lucena, ha expressat que espera que els nous consellers de Territori i d’Acció Climàtica, Ester Capella i David Mascort, facin que la Generalitat canviï la seva oposició actual a l’ampliació de l’aeroport del Prat. Segons ell, aquest projecte és imprescindible per seguir creixent econòmicament, però és impossible de tirar endavant sense el “lideratge polític” del Govern.

Lucena

Maurici Lucena, en una imatge d’arxiu. Foto: ACN

Sobre la possible ampliació del Prat, Lucena és taxatiu i considera que és imprescindible perquè, en cas de no fer-ho, seria “assumir que la competitivitat de l’economia catalana i el seu creixement futur es veuran greument perjudicats en el futur”. Segons ell, no es poden assumir les tesis del decreixement econòmic, perquè la demografia mundial creix i la descarbonització requerirà grans inversions que necessiten creixement econòmic, segons sosté. A més, recorda que l’aeroport de Madrid-Barajas començarà aquest agost el pla d’ampliació de 2.400 milions d’euros fins al 2030. “Si Barcelona no aborda la seva ampliació, l’economia se’n ressentirà”, adverteix.

Impuls del Govern

Per això, considera que el “lideratge polític” del Govern és imprescindible per tirar endavant l’ampliació. “Sense el seu suport, el projecte morirà, perquè és complex des del punt de vista tècnic i sobretot mediambiental”, afegeix. En aquest sentit, espera que el nomenament dels nous consellers de Territori i Acció Climàtica, Ester Capella i David Mascort, respectivament, “serveixi per modificar l’oposició del Govern a l’ampliació”. De fet, de Capella diu que en té “molt bona opinió”, perquè la coneix de fa anys i “té una gran qualitat professional i política”.

En la mateixa entrevista, Lucena ha afegit que allargar la tercera pista 500 metres cap a l’est és l’opció més viable econòmicament i ambientalment. També diu que l’actual col·laboració de la Generalitat en el comitè de rutes aèries ha donat molts bons fruits els últims 20 anys i no tanca la porta a reforçar-la.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram