Mijoler Fòrum Empresarial

Mijoler (esquerra), durant la seva intervenció al Fòrum Empresarial del Baix Llobregat. Foto: Àlex Recolons/ACN

L’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, ha reiterat que allargar la tercera pista de l’aeroport és innecessari i que el que amaga el debat sobre aquesta ampliació és l’abandonament del projecte de terminal satèl·lit. “No ens enganyem, no ens hi oposem perquè siguem uns hippies que volen protegir uns ocells i uns bassals, ens hi oposem perquè no és necessària”, ha expressat avui durant d’un grup d’empresaris de la comarca, que havien assistit al desdejuni del Fòrum Empresarial del Baix Llobregat.

En aquest sentit, Mijoler creu que si Aena no hagués abandonat el projecte de terminal satèl·lit -valorat en 1.400 milions d’euros-, no s’hauria obert el debat sobre l’ampliació de la tercera pista de l’aeròdrom. Per tot plegat, el batlle creu que la controvèrsia per l’allargament de la tercera pista s’ha sustentat “en una gran mentida”.

Fer xarxa amb Girona i Reus

Mijoler, a més, ha tornat a reiterar la necessitat de millorar la interconnexió entre els tres aeroports catalans -El Prat, Girona i Reus-. D’aquesta manera, ha explicat avui, es podria incrementar “significativament” el nombre de vols operats, centrant el curt radi a Girona i Reus i deixant els vols de llarga distància per al Prat.

De fet, Mijoler ha lamentat que Barcelona sigui una metròpoli europea amb un sol aeroport, quan el més habitual és que en tinguin dos o tres que es coordinen entre ells en comptes de competir.

També ha assegurat que, ara que sembla que l’aeroport del Prat està recuperant xifres de trànsit pròximes a les d’abans de la pandèmia, el col·lapse, si es produeix, vindrà la manca de capacitat de les terminals per gestionar el volum de passatgers i no pas de la capacitat de les pistes. En aquest punt és on l’alcalde ha recordat que el projecte de construcció de la terminal satèl·lit anunciat per Aena ha quedat aparcat sense que ningú hagi donat cap explicació.

“El que no he aconseguit esbrinar encara, tot i que tinc una teoria, és perquè de cop se’ns diu que o tot o res; que o fem la inversió de 1.700 milions per ampliar la tercera pista o no fem res quan un any abans Aena, en el seu pla estratègic, n’anunciava una de 1.400 milions per construir la terminal satèl·lit”, ha apuntat.

Una idea que no s’ha esvaït

Aquestes declaracions arriben pocs dies després que el president d’Aena, Maurici Lucena, reobrís el debat sobre l’ampliació de l’aeroport en una trobada amb empresaris a Madrid. Allà, Lucena va defensar el que considera “beneficis extraordinaris” per al país que comportaria fer l’ampliació de la infraestructura.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram