avaria Gavà

Els usuaris van patir una odissea per arribar a les seves destinacions. Foto: Albert Segura/ACN

L’Agència Catalana de Consum ha proposat sancionar Renfe amb 700.000 euros per vulnerar els drets dels consumidors en considerar que hi va haver manca d’informació als viatgers i d’atenció al client arran de l’avaria a l’R2 Sud el passat mes de maig causada per un incendi en un quadre de senyals a Gavà, que va mantenir la comarca gairebé un mes sense servei normalitzar de Rodalies i que, segons un informe d’Adif, va ser provocada pel trencament d’un fil de la catenària, i no per un llamp, com s’havia especulat en un primer moment.

Concretament, Consum va observar deficiències en la informació als usuaris en relació amb l’alteració del servei, els horaris i els transports alternatiu. Va detectar punts d’atenció al client tancats o que es venien bitllets a les màquines automàtiques per a trajectes suprimits o que s’anunciaven com a directes o semidirectes quan en realitat s’acabaven aturant a totes les estacions.

“Pràctiques deslleials”

La Generalitat imputa a l’operadora el càrrec de “realitzar pràctiques deslleials, per acció o per omissió” que va fer que els usuaris estiguessin mal informats a l’hora de comprar bitllets. Per Consum, és una infracció molt greu “atesa l’alteració social produïda” i la “desconfiança que s’ha generat en els consumidors envers aquest servei ferroviari i la situació de predomini que Renfe té en el mercat”.

Els inspectors es van desplegar el dia 3 d’aquell mes a les estacions de Rodalies de Barcelona-Sants, el Passeig de Gràcia, el Camp de Tarragona, Reus i l’Aldea-Amposta-Tortosa per comprovar si Renfe donava compliment a les seves obligacions amb els consumidors i si portava a terme les mesures oportunes per minimitzar les conseqüències de la incidència.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram