avió

Un avió aterra a l’aeroport del Prat. Foto: Arxiu

Les propostes de Foment del Treball per ampliar l’aeroport del Prat continuen portant cua. Qui s’ha afegit avui a les crítiques a l’informe de la comissió de la patronal ha estat l’Ajuntament de Castelldefels, que rebutja qualsevol intenció de posar fi al model de pistes segregades a l’aeròdrom, el qual permet reduir el soroll dels avions.

I és que una de les 11 idees que la comissió de Foment va posar sobre la taula per ampliar l’aeroport va ser, precisament, recuperar el model de pistes independents per impulsar la infraestructura. Aquesta proposta, tanmateix, comporta un augment del soroll que pateixen els veïns no només de Castelldefels, sinó també de Gavà Mar i de la resta del Delta. “El retorn al model de pistes independents és perjudicial per a les poblacions de la comarca, ja que implica un deteriorament del benestar i la salut dels seus ciutadans a causa de la contaminació acústica”, avisen des del consistori castelldefelenc en un comunicat.

Reyes, en contra de l’ampliació

Aquest és, precisament, el plantejament de l’alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, que en més d’una ocasió ha expressat la seva opinió contrària a ampliar l’aeroport del Prat si això comporta un augment del soroll dels avions.

Per tot plegat, des de l’Ajuntament de Castelldefels suggereixen que el creixement de l’aeroport i el seu desenvolupament es plantegi “dins d’uns paràmetres de racionalitat i respecte al territori en termes de protecció mediambiental i de salut dels seus habitants”. Així mateix, recorden que el model de pistes segregades té origen en la feina conjunta i el diàleg entre el territori i les administracions i l’aeroport. “L’experiència i les negociacions realitzades en els darrers 17 anys demostren que l’equilibri només és possible mitjançant l’ús de la configuració de pistes segregades en horari diürn i de pistes creuades en horari nocturn”, assenyalen des de l’Ajuntament.

Per acabar, el consistori de Castelldefels aposta per un sistema “multioperatiu intermodal”, a través d’ún funcionament conjunt i coordinat dels aeroports de Reus, Girona i Barcelona, interconnectats amb ferrocarril d’alta velocitat com a “solució definitiva” a l’ampliació de l’aeròdrom del Prat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram