aeroport ampliació

El debat sobre l’ampliació de l’aeroport torna a escena. Foto: Àlex Recolons/ACN

Les reaccions a la proposta de construir una quarta pista per a l’aeroport del Prat al mar ha estat rebuda amb fortes suspicàcies per gairebé tots els actors implicats. Dissabte, La Vanguardia publicava que una consultora privada havia fet arribar al Govern una proposta per ampliar l’aeròdrom amb una pista sobre el mar.  La plataforma es construiria a una milla de la costa, tindria 3.400 metres i costaria uns 2.100 milions d’euros.

Amb tot, aquesta nova idea per tirar endavant l’ampliació de l’aeroport ha topat amb diverses veus en contra. La primera de tots la de l’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, que la titlla “d’absurda”. “És una publicació per al 28 de desembre”, dia dels innocents, ironitza el batlle, que recorda que la idea de guanyar terreny al mar va ser descartada fa anys per Aena. A més, Mijoler recorda que el litoral és també zona d’especial protecció per a les aus marines i que el projecte no és tècnicament viable. “Mentre parlem d’això no parlem d’altres coses. És autènticament absurd”, critica.

En aquesta línia es mou l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que considera que aquesta iniciativa és una “ocurrència” que suposaria una “obra faraònica caríssima que va contra la bona gestió i el sentit comú”. “Està fora dels temps que estem vivint”, considera.

Una obra massa cara

Pel que fa al cost d’aquesta hipotètica ampliació, la patronal Foment del Treball, entitat significada a favor de l’ampliació de l’aeroport, alerta que ampliar-lo a sobre del mar seria molt car. Així ho expressa en un comunicat Lluís Moreno, president de la comissió per a l’ampliació de l’aeroport que ha posat en marxa la patronal. “Aquesta idea ja es va estudiar entre els anys 1995 i 1997, quan la primera ampliació”, recorda Moreno, que posa en dubta el pressupost de 2.100 milions que comportaria aquesta proposta d’ampliació de la infraestructura. “No es té en compte la pista de rodadura”, la qual, adverteix, “és més costosa que la pròpia pista d’enlairament”.

Un altre actor favorable a l’ampliació de l’aeròdrom, el PSC, ha sortit al pas d’aquesta iniciativa per posar en dubte els seus beneficis a nivell ambiental. En aquest sentit, el primer secretari dels socialistes catalans, Salvador Illa, creu que “des d’un punt de vista ambiental sembla més beneficiós allargar una pista que no fer-ne una al mar”. Amb tot, Illa celebra que es plantegin diverses alternatives per aconseguir ampliar la infraestructura.

El Govern no es mulla

De fet, fonts del Govern han explicat a l’ACN que s’han d’estudiar totes les propostes i que és positiu que hi hagi experts treballant en aquest tema. Així mateix, recorden que a l’executiu han arribat altres iniciatives per part de diversos agents econòmics. Això no vol dir, segons indiquen aquestes fonts, que el Govern o el president de la Generalitat, Pere Aragonès, hagin validat la proposta de la pista sobre el mar, sinó que la coneixen i agraeixen que es facin propostes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram