Ja està en marxa el concurs per decidir el cartell de la Festa Major. Foto: Districte

Encara queden més de tres mesos perquè les Corts torni a viure els dies més màgics de l’any però, d’alguna manera, la Festa Major ja ha començat. Ahir es va obrir el termini per a la presentació de propostes al concurs del cartell de la Festa Major 2016, que enguany se celebrarà entre els dies 1 i 9 d’octubre. La Federació de Festa Major, integrada per diverses entitats del barri, juntament amb diferents comissions de festes, seran les encarregades de l’organització de les jornades festives, que amb nombrosos actes conformaran una agenda lúdica amb propostes per a tots els gustos i edats que es faran, de manera majoritària, a les places i als carrers.

CONCURS PÚBLIC
A proposta de la Federació i de diferents comissions de festes, s’ha convocat per primera vegada un concurs obert a la participació de tothom per tal de seleccionar el cartell, la imatge de la Festa Major. Les propostes que es presentin al certamen han de reflectir la diversitat i l’esperit de la festa, que és oberta, participativa i cívica, entre d’altres.

Ahir va començar el procés d’admissió de candidatures, que s’allargarà fins al divendres 8 de juliol. Les propostes s’han de presentar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), a la seu del Districte, a la plaça Comas, entre dos quarts de 9 del matí i dos quarts de 3 del migdia, de dilluns a divendres. Tot i això, també s’admetran dissenys per al concurs a la resta d’OAC de la ciutat, inclosa la de la plaça de Sant Miquel, al Barri Gòtic, que té un horari més ampli i obre els dissabtes.

Les bases del concurs, que serviran també de marc normatiu per a posteriors convocatòries, estableixen que els dissenys es poden realitzar amb qualsevol tècnica que permeti que posteriorment es pugui fotoreproduir i imprimir en quatre colors. Les úniques restriccions pel que fa a aquest punt són les tintes metal·litzades o fluorescents, de la mateixa manera que no s’admetran relleus ni cap mena de volum enganxat. En el moment d’entregar les propostes, cal presentar una còpia en suport digital i una altra en suport físic. Aquesta s’haurà d’entregar en un sobre tancat amb la referència Concurs per a la selecció del cartell de la Festa Major del Districte de Les Corts de l’any 2016 i ha de ser presentada en suport rígid de 21 centímetres d’ample per 42 de llarg amb el lema escrit a la part posterior. Pel que fa al suport digital, cal que la imatge estigui en format Photoshop, Illustrator o InDesign.

La dotació econòmica del guardó d’enguany serà de 500 euros i el jurat només admetrà una proposta per participant. El cartell ha de ser un document original i inèdit, que, en el marc d’una temàtica lliure, ha d’incloure les frases Festa Major de Les Corts 2016 i De l’1 al 9 d’octubre. A més, es valorarà positivament que l’obra inclogui algun motiu al·lusiu als barris i que es faci referència a valors com la solidaritat, la integració, la convivència i la cohesió veïnal.

Les finalitats del concurs són possibilitar la màxima participació, incentivar la feina de professionals i artistes novells, així com la de persones o col·lectius amb inquietuds creatives i amb sensibilitats diverses. Aquest certamen també vol incentivar el treball col·laboratiu en el si de les entitats i les associacions i promoure diferents valors positius que van estretament lligats amb la festa, com la solidaritat, la convivència o la no discriminació. No s’admetran obres que puguin resultar ofensives, discriminatòries o que puguin fomentar actituds cíviques inadequades.

Els autors han d’assumir l’autoria i l’originalitat de les seves obres i s’han de comprometre a no presentar materials ni imatges sobre els quals no tinguin els drets d’ús. Participant en el certamen, els concursants cedeixen gratuïtament i sense límits de temps la utilització dels seus dissenys al Districte per a la promoció de la festa.

UN JURAT DE 9 MEMBRES
El regidor Agustí Colom exercirà de president del jurat i estarà acompanyat per cinc membres de la Federació d’Associacions i Comissions de Festes, dues persones de la Taula de Cultura i la cap del departament de Comunicació del Districte (que serà la secretària però no tindrà vot).

Les seves funcions, entre d’altres, seran decidir quins cartells són admesos al concurs, resoldre qualsevol dubte o assumpte relacionat amb aquests cartells i seleccionar i emetre el veredicte de la proposta triada com a guanyadora. Si s’escau, el jurat també determinaria qui i com entregaria el premi si es fa un acte institucional d’entrega del guardó. Els acords del jurat es prendran per majoria simple i si algun dels membres no pot assistir al moment de la votació, pot delegar el seu vot per escrit.

La decisió, que es prendrà abans que comenci el mes de setembre, es farà pública a l’acte de presentació de la Festa Major, per tal de difondre l’obra guanyadora del concurs i la seva autoria.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram