El periòdic quinzenal Línia Les Corts edita avui el seu número 100 mantenint el lideratge en lectors i difusió al districte. La capçalera, fundada l’any 2005, revalida la seva presència territorial i es consolida com la publicació de referència a tots els barris de les Corts, certificant 15.025 exemplars quinzenals.

Coincidint amb aquesta efemèride, l’empresa editora anuncia un ambiciós pla de rellançament progressiu per incrementar continguts, paginació i difusió en els mesos vinents. L’objectiu és poder seguir creixent en un context econòmic que comença a donar símptomes de reactivació. En aquest sentit, els plans de la capçalera passen per incrementar el seu pes i arrelament als barris de Pedralbes i la Maternitat i Sant Ramon, on progressivament s’incrementarà la seva difusió.

Línia Les Corts pertany al Grup Comunicació 21, que edita en xarxa una vintena llarga de capçaleres de proximitat i distribueix 370.700 exemplars certificats per OJD-PGD a la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana, aconseguint nous targets de lectors complementaris als de la premsa generalista.

 

Transformar la quimera

per David Centol, editor del Grup Comunicació 21

Diuen que de la imprudència i de la inconsciència no pot sortir-ne res de bo. Però fa deu anys, Línia Les Corts va néixer precisament d’això. No hi ha cap raonament lògic ni científic que pugui explicar la decisió personal de fundar una publicació. Només es pot entendre des de l’estómac. Aquell que ens porta a fer coses irracionals però meravelloses. Coses necessàries, que contribueixen a fer que una societat avanci i sigui millor. El peatge és car, però ve edulcorat pel caramel d’un projecte que neix romàntic i acaba sent realista. Dels núvols a terra, i si et descuides, al subsòl. I torna a remuntar. Qui treballa al gremi sap de què parlo. Tota una temeritat, vaja.

Per això, poder editar i imprimir el número 100 de la capçalera Línia Les Corts no és poca cosa. I més quan ho podem fer des d’una posició de lideratge: som la publicació més llegida al districte de les Corts. El cost personal ha estat molt alt. Però la suor invertida per transformar la quimera en un simple sacerdoci al servei d’un projecte editorial ambiciós dóna fruits. Molt de treball, sempre, per mantenir la capçalera viva i fer-la créixer, atrinxerat al timó davant l’ona i la tempesta recurrent. I feliç de fer-ho.

Com a fundador, editor i propietari de Línia Les Corts vull agrair la confiança dels lectors (còmplices fidels) i dels anunciants, als quals els hauríem de fer un monument per seguir apostant per la premsa de proximitat en català, un somni que ja és una realitat plenament consolidada arreu i també aquí, a les Corts.

I ara què? Ara a seguir. Una mica més madurs, menys romàntics, més forts i menys incrèduls. Vivim un moment social apassionant. Formem part d’una col·lectivitat que demana obrir-se pas cap al futur. I Línia Les Corts, modestament, també ho vol explicar.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram