Imatge de la presentació del curs celebrada a finals d’octubre. Foto: Districte

La integració social de les persones amb discapacitat intel·lectual implica normalitzar el seu estil de vida tant com sigui possible. Precisament, això és el que busca el curs adaptat de monitors de lleure educatiu i esport que impulsa el Districte, juntament amb l’Institut municipal de persones amb discapacitat, i del qual se’n va fer la presentació a finals d’octubre al Centre Cívic Joan Oliver ‘Pere Quart’.

Així doncs, es tracta d’un curs destinat a la formació, com a monitors, de 16 joves majors de 17 anys amb necessitats especials, el desenvolupament tècnic del qual anirà a càrrec de la Fundació CET10. La formació per obtenir el títol tindrà una durada de tres cursos escolars. Un cop completat tot el procés, els alumnes obtindran una titulació reconeguda per la Direcció General de Joventut (en el cas del lleure) o de l’ Escola Catalana de l’Esport (en l’àmbit esportiu).

De forma general, el curs vol potenciar l’autonomia personal dels joves participants en el trànsit cap a la vida adulta, dotar-los d’eines que els puguin facilitar processos de formació i d’inserció laboral futurs, i complementar la seva formació acadèmica.

OBJECTIUS ESPECÍFICS
A banda d’aquests aspectes més generals, el curs també té diferents objectius més específics. D’una banda, busca organitzar dinamitzar i avaluar activitats educatives de temps lliure i esportives adreçades a infants, adolescents i joves, mentre que també pretén actuar en processos grupals, tenint en consideració el comportament i les característiques evolutives de la infància i l’adolescència i, finalment, donar i utilitzar tècniques i recursos educatius d’animació en el temps lliure per a infants i adolescents.

Al llarg de tot aquest procés formatiu, s’anirà preparant a tots els alumnes perquè siguin capaços de desenvolupar tasques d’ajudant de monitor en activitats esportives i de lleure en diferents àmbits i vessants: activitats d’estiu de lleure i esportives, menjadors escolars, activitats d’iniciació i promoció esportiva adreçades a infants, dinamització d’activitats de lleure…

Durant els dos primers anys, els continguts que treballaran els alumnes estaran relacionats amb l’àmbit del lleure, tot i que en el segon any començaran a fer continguts de caràcter esportiu i algunes de les hores de pràctiques. Al final del segon any els alumnes, que ja tindran la titulació de Monitor/a de lleure adaptat, podran treballar en entitats, clubs i empreses que gestionin activitats de lleure.

En el tercer i últim any els alumnes obtindran la titulació de Tècnic/a d’esport adaptat, i els continguts que es treballaran, així com les hores de pràctiques, estaran relacionades amb l’esport. Serà llavors quan el seu ventall laboral també s’obrirà a clubs i entitats esportives.

 

SUPERVISIÓ I ORIENTACIÓ

Al llarg del procés formatiu, tots els alumnes estaran sota la supervisió d’un tutor de referència que garantirà el suport i el seguiment necessari tant en el seu desenvolupament personal com professional.

El districte de les Corts, l’Institut Barcelona Esports i l’Institut Municipal de Persones Amb Discapacitat vetllaran per la inserció laboral dels alumnes que hagin superat el curs, a través de les campanyes d’estiu i lleure, entre altres activitats.

Durant la presentació del projecte, el president de CET10, Carles Meilan, va remarcar la importància de la formació i la vinculació del lleure i l’esport amb la inclusió. Meilan va estar acompanyat del regidor Agustí Colom i de la tercera tinenta d’alcaldia de l’Àrea de Drets Socials, Laia Ortiz. Ortiz va fer una exposició de les polítiques municipals adreçades a garantir els drets de les persones amb diversitat funcional i a reforçar les actuacions que garanteixin la seva autonomia personal i la igualtat d’oportunitats.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram