A Sants-les Corts pràcticament no hi ha botigues de grans marques. Foto: Arxiu

Els principals eixos comercials de proximitat de la ciutat són territori gairebé inhòspit per a les botigues de les grans cadenes i franquícies. Així ho constata l’estudi ‘Activitat comercial i ecosistema dels eixos de proximitat de Barcelona’, presentat recentment per la Fundació Barcelona Comerç, que conclou que només un 4% de les botigues d’aquests eixos són de grans cadenes. Aquestes xifres tan baixes tenen la seva màxima expressió en l’Eix Sats-les Corts, que és l’eix, del total dels 21 que formen part de la Fundació Barcelona Comerç, amb una presència més baixa d’aquest tipus de comerç, amb només un 1,74%.

Segons el president de la Fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, els eixos comercials, tot i aquests baixos percentatges, han guanyat “atractiu comercial” per a les grans cadenes. Per la seva banda, Carles Carrasco, investigador de l’Iese i un dels autors de l’estudi, considera que la penetració actual de les grans marques als eixos comercials no representa cap problema perquè aquests puguin mantenir la seva idiosincràsia i el seu “perfil propi”.

LOCALS OCUPATS
L’estudi també mostra com a l’Eix Sants-les Corts hi ha un 79% de locals ocupats (516) respecte del total de locals que admeten ús comercial. Es tracta d’una xifra inferior a la del conjunt de la ciutat, que és del 86,3%. Pel que fa als locals comercials buits, n’hi ha un total de 149. Per últim, el sector comercial amb més presència a l’eix (39%) és el dels serveis comercials.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram