Avís de l’oposició. CiU, C’s, ERC, PSC i PP -només hi va faltar la CUP- van fer ahir front comú per demanar a través d’un manifest al govern municipal que lidera l’alcaldessa Ada Colau que, abans d’apostar definitivament per la unió del tramvia per la Diagonal, contempli altres opcions per unir el Trambaix i el Trambesòs. L’oposició també va deixar clar que no considera que aquesta aposta sigui prioritària ara mateix, sinó que els esforços s’haurien de centrar a impulsar la Línia 10 del metro.

La convocatòria de premsa, del tot inèdita, va reunir els líders de CiU -Xavier Trias-, C’s -Carina Mejías-, ERC -Alfred Bosch- i PP -Alberto Fernández Díaz-. El PSC, per la seva banda, hi va enviar el seu número tres, Daniel Mòdol, en un gest que segurament té a veure amb el pacte de govern que s’està coent entre Barcelona en Comú i els socialistes. El manifest signat per aquestes cinc formacions reconeix “la necessitat d’unir els dos tramvies”, però afegeix que “s’han d’estudiar i avaluar totes les alternatives possibles, incloent-hi la del bus elèctric, perquè no ens podem equivocar”.

De forma individual, els integrants de les formacions signants del manifest també van deixar clara la posició de cada partit. Trias va afirmar que “cal rebutjar decisions que puguin partir de prejudicis ideològics o posicions partidistes”, mentre que Mejías va remarcar que “el tramvia és un projecte estratègic per a Barcelona que requereix més transparència, debat polític i consens”. Per la seva banda, Mòdol va posar l’accent en la necessitat dels “consensos amplis” perquè un projecte d’aquesta magnitud tiri endavant. En la mateixa línia es va moure el republicà Bosch, que va alertar que un procés com aquest no es pot fer de forma precipitada. Per últim, Fernández Díaz va avisar que l’execució d’aquest projecte podria hipotecar la capacitat econòmica de l’Ajuntament.

RESPOSTA MUNICIPAL
D’altra banda, la tinent d’alcalde, Janet Sanz, va “celebrar”, amb un deix d’ironia, que tots els partits s’hagin posat d’acord per afegir-se al compromís de Barcelona en Comú d’unir el tramvia. Sanz també va recordar que els informes que aviat han de veure la llum estan fets amb absoluta rigorositat i va anunciar que el Pla d’Inversió Municipal inclourà les partides econòmiques per tirar endavant el projecte.

Per últim, la CUP ha deixat clar que només donarà suport al projecte si es rescindeixen les concessions actuals i el servei el passa a prestar TMB.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram