La campanya vol aconseguir que els partits del Barça no suposin molèsties per als veïns. Foto: Línia Les Corts

’El Barça estima les Corts’. Així es diu la campanya que el Districte i el FC Barcelona han posat en marxa recentment i que té per objectiu promoure el civisme entre tota la gent que assisteix al Camp Nou i els seus entorns durant els dies de partit.

La campanya, que es va estrenar el passat 4 de novembre durant el partit Barça-Sevilla, vol donar resposta a la demanda històrica dels veïns per minimitzar les molèsties per soroll, les actituds irrespectuoses i la brutícia que es genera els dies de partit en els entorns del Camp Nou, especialment al barri de La Maternitat i Sant Ramon. Es busca aconseguir que es pugui compatibilitzar l’esport de gran impacte amb la vida del barri. La campanya, produïda en català, castellà, i anglès, es pot veure als carrers de l’entorn del Camp Nou en diferents suports i es va projectar als videomarcadors de l’estadi durant la visita del Sevilla.

TAULA DE TREBALL
La proposta per tirar endavant aquesta campanya va sorgir de la Taula de Convivència, una taula de treball creada el febrer de 2017 per iniciativa del Districte amb l’objectiu de conèixer de primera mà les molèsties ocasionades els dies de partit al veïnat més proper i poder proposar les millores necessàries conjuntament amb les entitats veïnals, el FC Barcelona, el Districte i els altres agents implicats, com ara la Guàrdia Urbana, els Mossos d’Esquadra, Transports Metropolitans de Barcelona i el Servei de Gestió de Conflictes. Durant la roda de premsa de la presentació de la campanya, el regidor Agustí Colom va voler destacar que la Taula “ens ha servit per fer una diagnosi, detectar alguns dels problemes i trobar les solucions”. Ara la Taula, va afegir Colom, “seguirà fent un treball d’avaluació d’aquestes mesures”.

Amb una periodicitat aproximada de tres mesos, la Taula es reuneix per tractar els problemes derivats de l’aglomeració de persones a l‘espai públic, els comportaments incívics, la mobilitat al voltant de l’estadi, la seguretat i la neteja, entre d’altres, que tenen lloc abans i després dels partits.

“SOM VEÏNS”
Per la seva banda, també durant la presentació de la campanya, el portaveu del Barça, Josep Vives, va voler remarcar la “satisfacció” del club per l’acord aconseguit amb el Districte i els veïns. Vives va afirmar que al club se senten “profundament veïns de les Corts”. De fet, va afegir Vives, “som veïns de les Corts, uns veïns especials perquè ocupem molt d’espai i perquè movem molta gent cada 15 dies”. Una situació, va afegir Vives, que “genera disfuncions al barri de les quals en som conscients. Per això som solidaris amb la gent, perquè som un d’ells”.

Per últim, Eduard Català, veí de les Corts, va destacar que els veïns veuen bé la campanya i va insistir en la pedagogia que caldrà fer perquè sigui un èxit.

 

Mesures addicionals

Fruit del treball de la Taula, des de l’inici de l’actual temporada s’estan aplicant altres mesures per minimitzar l’impacte negatiu al voltant de l’estadi. Els dies de partit s’instal·len urinaris mòbils a la zona dels jardins de Bacardí, un dels punts on es concentren més queixes veïnals per brutícia, a càrrec del FC Barcelona.

A més, per part de l’Ajuntament, s’està estudiant com minimitzar les alteracions de mobilitat que afecta al veïnat de la zona. Per això, s’està analitzant com evitar talls de trànsit i les alteracions a les línies de bus, així com millorar l’afectació de Travessera de les Corts i dels seus entorn, ja que es calcula que una mitjana de 70.000 aficionats surten alhora del Camp Nou. Per part de Guàrdia Urbana, a més, es té un estricte control per evitar que s’ampliïn les terrasses o els vetlladors.

També, a petició del Districte, hi ha previst millorar la neteja. Per fer-ho, es millorarà el servei de buidatge de papereres, s’ampliarà l’escombrat de carrers i el reg dels mateixos, abans, durant i després del partit. Per últim, els Mossos d’Esquadra controlaran l’ús de bengales a l’espai públic.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram