Les Corts tindrà més carrils bici en els pròxims mesos. Foto: Arxiu

En el marc del desenvolupament del Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018 l’Ajuntament ha anunciat recentment que durant els pròxims mesos la xarxa de carrils bici i de carrils bus del districte s’incrementarà notablement.

En el cas dels nous eixos ciclistes, que són recorreguts configurats horitzontalment o verticalment i que generalment recorren la ciutat de mar a muntanya o de Llobregat a Besòs -passen per diferents districtes-, al districte n’hi haurà sis de nous. El primer serà l’Eix Albert Bastardas-Torre Melina-General Batet- Manuel Azaña, que crearà una nova connexió entre la Diagonal i l’avinguda de Xile per facilitar la circulació amb bici en sentit mar i muntanya. El segon serà l’Eix Arístides Maillol-Riera Blanca, que serà una perllongació del nou carril bici de l’avinguda Gregorio Marañon fins a la Riera Blanca pel carrer d’Arístides Maillol. El tercer és el de Travessera de les Corts, que en el tram entre l’avinguda de Sarrià i el carrer Numància tindrà un carril bici bidireccional al costat esquerre. El quart eix serà el de Doctor Fleming, que passarà de tenir el carril bici a la vorera a la calçada, concretament al centre de la via. El cinquè eix serà el de Gran Capità-Sor Eulàlia d’Anzizu-Carreras i serà un nou recorregut vertical que unirà la ronda de Dalt amb la Diagonal. Per últim, es farà l’Eix Berlín, que està en fase d’estudi, i formarà un gran eix horitzontal que recorrerà l’avinguda Madrid, el carrer de Berlín i el carrer de París.

D’altra banda, els nous carril bus, que tenen l’objectiu de millorar l’eficiència de pas de la futura línia V5, es faran a l’avinguda Josep Tarradellas, al carrer Joan Güell (entre travessera de les Corts i el carrer de Miracle), a l’avinguda de Pedralbes i a la Gran Via Carles III en el tram entre el carrer d’Europa i l’avinguda Diagonal.

Des de l’Ajuntament expliquen que l’aposta per aquests nous carrils busca “facilitar el transvasament modal cap a models més sostenibles, reduir la contaminació atmosfèrica i acústica derivada del transport, moderar el consum d’energia en el transport i reduir la seva contribució al canvi climàtic i augmentar la proporció del consum d’energies renovables i netes”.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram