Els carrils bici estan guanyant protagonisme a les Corts. Foto: Ajuntament

La bicicleta és des de fa temps un dels actors importants en la mobilitat del districte i de la ciutat. En el futur, però, ho serà encara més i l’aposta de l’actual govern municipal en aquest sentit és clara. És per aquest motiu que, des de fa uns mesos, les Corts disposa de nous carrils bicis per tal que el districte pugui fer un pas endavant en la seva mobilitat sostenible.

Des de començaments d’any i fins al passat agost es van deixar enllestits els carrils bici dels carrers de Can Bruixa-Marquès de Sentmenat i el de Joan Güell. Aquí cal afegir el que recentment s’ha estrenat al carrer Numància, que uneix el de la Diagonal amb la plaça dels Països Catalans.

Tot plegat forma part d’un dels primers passos del consistori per aconseguir que els 116 quilòmetres de carril bici que tenia Barcelona a finals de l’any passat passin a ser 308 el 2018, cosa que suposaria una crescuda del 165%. I és que un dels objectius de l’Ajuntament és que el 95% de la població de la ciutat disposi de com a mínim un carril a 300 metres de distància del seu domicili. En paral·lel, també està previst que les places d’aparcament de bicicleta al conjunt de la ciutat arribin fins a les 30.000.

Al districte, la implementació dels carril bici continuarà aquest segon semestre de l’any amb la construcció de tres carrils més: el dels carrers Cavallers, Montevideo, Carreras i Manuel Girona; el del carrer Gregorio Marañon i el del carrer Gran Capità.

Aquestes actuacions es fan juntament amb d’altres, com ara la pacificació de carrers, les zones 30 o les superilles. Darrerament també s’han creat uns pictogrames nous per senyalar els carrils bici bidireccionals amb l’objectiu de garantir la seguretat dels vianants, els ciclistes i els vehicles.

EN CREIXEMENT
Aquesta clara aposta per la bicicleta s’explica perquè, segons la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, la bicicleta és el transport que més creix a la ciutat, amb uns increments d’entre el 6 i el 7% anuals. “Aquest creixement ha d’anar acompanyat de la corresponent aposta per part de l’administració“, considera Vidal.

Des del consistori defensen que aquest creixement ha d’anar en paral·lel a la progressiva reducció de la utilització del cotxe i recorden que per arribar a complir la legislació en matèria de contaminació atmosfèrica és necessari reduir un 21% els desplaçaments en vehicle privat.

Per tractar totes aquestes qüestions, ahir es va celebrar a la Sala de Plens de la Seu del Districte un debat al voltant de la bicicleta i totes les qüestions que se’n deriven, com ara la mobilitat, el Bicing, la sostenibilitat, els carrils bici i la relació entre els ciclistes, els vianants i els conductors, no sempre fàcil.

 

Nou carril bici a Numància

Aquesta setmana ha entrat en funcionament el nou carril bici de doble sentit del carrer Numància, que uneix el que ja hi ha a la Diagonal amb la plaça dels Països Catalans.

Es tracta d’un carril bidireccional situat al costat esquerre del sentit de circulació dels vehicles i té una longitud total de 1.300 metres. Permetrà que, de mica en mica, les bicis vagin guanyant protagonisme en un carrer on sempre hi ha hagut una alta presència de cotxes i que ha convertit aquesta via en una de les més transitades del districte. Tot i això, serà necessari un procés d’adaptació en una zona que és molt concorreguda, especialment per la presència del centre comercial de L’Illa Diagonal.

Aquest carril també servirà per enllaçar amb la propera connexió que hi ha prevista amb Esplugues de Llobregat a través de la Diagonal. Aquest carril, que compartiran vianants i bicicletes, connectarà les xarxes ciclistes del Baix Llobregat amb la de Barcelona per l’avinguda Diagonal. La seva estrena està prevista per al pròxim mes de maig.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram