rebaixes

La campanya de Nadal ha estat positiva per al comerç i hi ha optimisme amb les rebaixes. Foto: Albert Cadanet/ACN

Amb l’arribada del 2024 es va posar en marxa una nova temporada de rebaixes als petits comerços de la ciutat. Abans, però, el sector havia superat una nova campanya de Nadal, el moment de l’any que el comerç local fa més vendes.

El president de la Fundació Barcelona Comerç, Pròsper Puig, fa una valoració positiva de la campanya. “Han estat unes setmanes molt bones, però la campanya se’ns ha fet curta”, diu sobre Nadal. Puig afegeix que l’augment de vendes l’han notat molt, ja que venien d’un octubre i novembre “bastant fluixets”.

Tot i que la valoració general és positiva, no tots els sectors han triomfat igual. “És evident que no tothom haurà tingut els mateixos ingressos, l’alimentació i la joieria han viscut una campanya de Nadal millor que el sector d’electrodomèstics i tecnologia”, argumenta el president de Barcelona Comerç. A més, en aquest sentit i amb la mirada posada en les rebaixes, Puig afegeix que el fred, que per fi ha arribat, ajudarà les botigues de roba a vendre tot l’estoc de roba d’hivern.

Rebaixes, sí, però…

Després de Nadal, i amb l’entrada d’any comencen les rebaixes a tota la ciutat. En aquest sentit, Puig preveu una campanya de rebaixes positiva, tot i que fa alguns matisos.

D’una banda, el màxim representant de Barcelona Comerç augura que les rebaixes “aniran bé” per com ha anat Nadal. “Normalment, les rebaixes és la campanya de més ingressos del comerç local després de la de Nadal”, explica. A més, Puig diu que el mateix dia 7 de gener, quan van començar les rebaixes, i els dies posteriors, els diferents eixos comercials de la ciutat ja van veure com les botigues s’omplien més de gent que “una setmana normal”.

Però, d’altra banda, Puig reconeix que cada any el concepte de rebaixes es “dilueix”. “També és un problema perquè la gent les comença quan vol i tot el sector s’hauria de posar d’acord per començar-les alhora, el dia 7 de gener, com s’ha fet sempre”, demana. En aquest sentit, lamenta que el Black Friday “ha fet molt mal” als petits comerços i que les grans empreses no fan les rebaixes com haurien de ser.

D’altra banda, Joaquim de Toca, el portaveu de Barcelona Oberta, l’entitat que agrupa els comerços del centre de la ciutat, considera que el calendari d’enguany de les rebaixes no afavoreix les promocions, ja que arrencar en diumenge pot fer perdre “l’efecte rebaixes, que és un consum a curt termini”. De Toca, afegeix que preveu que el comportament dels clients durant el 2024 sigui similar a 2023.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram