El ‘marketplace’ ja funciona. Foto: BCN Market

El ‘marketplace’ (plataforma digital de vendes) de les dues grans associacions de comerciants de la ciutat, la Fundació Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, ja ha començat a fer els seus primers passos a través del web www.bcnmarket.cat.

De moment la plataforma es troba en un estat embrionari i, tot i que ja s’hi poden fer compres, encara falta agregar-hi comerços dels diferents eixos. De fet, actualment està en marxa una prova pilot amb l’Eix Comercial Sagrada Família. Aquest ‘marketplace’ permet a la clientela del comerç local fer compres per internet a les principals botigues dels eixos comercials, que a partir d’ara estaran agrupades al mateix lloc de forma digital. Des de la Fundació Barcelona Comerç expliquen que la pandèmia ha provocat que el comerç local hagi fet un “salt qualitatiu” en digitalització, però remarquen que cal ser més ambiciosos per combatre la competència que representen les grans plataformes digitals. “Ara el que cal és agrupar la presència digital que molts comerços ja tenen”, afegeixen des de l’entitat.

Està previst que d’aquí a unes setmanes la plataforma, que ha estat impulsada amb la col·laboració de l’Ajuntament, ja tingui incorporats tots els comerços que en formaran part.