El Districte de Gràcia ha impulsat un mapa de situació dels comerços regentats per joves menors de 35 anys. L’objectiu és que els joves graciencs coneguin encara més els comerços també de joves. S’han editat 750 díptics que es poden trobar al Punt d’Informació Juvenil, al carrer Gran de Gràcia, 190.

Segons el conseller de Comerç del Districte, Esteve Suñé, el que es pretén és “unir clients i comerciants d’una mateixa generació”. “Per als joves, conèixer com altres joves han tirat endavant negocis propis arriscats és molt motivador”, afirma.

A més dels díptics, el mapa també es pot consultar telemàticament al web del Punt d’Informació Juvenil de Gràcia. Amb aquest suport en línia es pretén ampliar el mapa a mesura que més comerços s’hi vulguin anar afegint.

La Carolina Simón té 33 anys i en fa tres que va obrir la botiga GreenLifeStyle al carrer Torrent de l’Olla, 95. Hi ven roba ecològica de diferents dissenyadors independents. El seu establiment és un dels trenta que apareixen al nou mapa de comerços regentats per joves menors de 35 anys.

El mapa elaborat també ha de servir, en un futur immediat, com a eina educativa. Així ho explica l’Ajuntament en un comunicat. De fet, el Districte de Gràcia ja ha començat a parlar amb directors d’instituts perquè, el pròxim curs, alumnes de 3r d’ESO visitin aquests comerços, dins l’assignatura d’emprenedoria. D’aquesta manera rebrien consells dels propietaris i coneixerien models de negoci nous i innovadors.

Una parada obligatòria en aquesta ruta educativa podria ser el Iorana, al carrer Diluvi, 10. Es tracta d’un espai compartit per creadors que exposen els seus materials per vendre’ls. La propietària i impulsora del negoci, Neus Julià, creu que activitats educatives com la proposada ajudarien molt els joves empresaris. “Quan estava començant m’hagués anat molt bé saber quatre pinzellades sobre temes que en un principi semblen molt complicats de solucionar i, finalment, t’adones que amb la informació adequada tot és molt més senzill”, explica Julià.

Amb iniciatives com aquesta, el Districte pretén donar suport i impulsar el comerç de proximitat, molt tocat per la crisi, en un territori on tradicionalment sempre ha tingut una importància destacada. El mapa que s’ha impulsat ha de ser una eina més per capgirar la situació.

‘Obert al futur’, en marxa

A banda de la promoció, la formació és una altra eina clau per combatre la crisi econòmica. En aquest sentit, i tal com va explicar Línia Gràcia en l’última edició, ja està en marxa la segona edició d’Obert al Futur, el programa de formació de suport al comerç, amb nous continguts adaptats a les necessitats més actuals.
A Gràcia, les càpsules formatives es desenvolupen a la seu del Districte i, en total, s’imparteixen 7 mòduls orientats a fidelitzar la clientela, a saber utilitzar les noves tecnologies i a aprendre tècniques de màrqueting. Més concretament, els comerciants poden elegir 4 itineraris diferents: És el moment de fer canvis, Economia i finances, Màrqueting digital sectorial i Software de gestió empresarial. Tot plegat, una bona oportunitat per formar-se gratuïtament.