Foto virtual Pi i Margall

Una imatge virtual sobre com quedarà el carrer. Foto: Ajuntament

El carrer Pi i Margall és a prop de convertir-se en un eix verd que connectarà el Parc de les Aigües amb el passeig de Sant Joan. El passat 7 de juny van començar els treballs previs a les obres entre la ronda del Guinardó i la plaça Joanic d’aquesta pacificació que vol acabar amb el que és actualment una anomenada autopista urbana. La primera fase de les obres va arrancar el passat 20 de juny.

Els canvis que es veuran un cop acabada la reforma –en principi durant l’octubre del 2023– seran importants. Per una part, no es podrà circular a més de 30 km/h. Per l’altra, el 70% de l’espai passarà a ser per als vianants, ja que s’ampliaran les voreres –seran d’entre cinc i 12 metres d’amplada– i hi haurà espais verds i zones d’estada. A més, es reduiran carrils de circulació deixant, de pujada, un carril per a autobusos i veïns i un altre per a bicicletes. De baixada, hi haurà un carril compartit entre autobusos, veïns i bicicletes.

Per part seva, des de l’Associació de Veïns de Camp d’en Grassot i Gràcia Nova, veuen amb bons ulls que els vianants guanyin més espai. El que els hi preocupa, però, és que no s’hagin buscat alternatives d’aparcament als cotxes que després de la reforma ja no tindran lloc a Pi i Margall. “És un problema. Què farà la gent amb tots aquests cotxes?”, es pregunta el president de l’entitat veïnal, Josep Serra.

D’altra banda, pel que fa a l’impacte de les obres, Serra reconeix que alguns vehicles no saben per on anar i que s’estan produint retencions i problemes per aparcar. “Aquesta situació és lògica fins a cert punt perquè hi ha molts cotxes a Barcelona”, afirma.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram