carrer Gran de Gràcia. J. Sugrañes

Ara fa tres anys que Gràcia va implantar un nou Pla de Mobilitat que pretenia potenciar el pas de vianants pel barri i conseqüentment reduir el trànsit rodat pels seus carrers. Passats aquests tres anys, el Districte ha fet balanç dels resultats obtinguts amb aquesta normativa, i segons els seus estudis, la circulació de vehicles ha disminuït en un 14% a la Vila de Gràcia. Aquesta reducció ha vingut acompanyada d’un increment de l’afluència de visitants de prop de l’11%.

Aquests resultats són en part conseqüència d’una sèrie de mesures que contempla el Pla de Mobilitat municipal com el disseny de les illes i els diferents espais de pacificació del trànsit, la implantació de pilones a l’entrada de diferents carrers, l’eixamplament de les voreres en algunes artèries principals del barri com la travessera de Gràcia o la conversió de diferents carrers en plataformes úniques. Altres motius que expliquen aquest descens en el nombre de cotxes que circulen pelr Gràcia, és la gran carencia d’aparcaments municipals que pateix el barri.

carrer Astúries. J. Sugrañes

Les dades fetes públiques per la regidoria de Gràcia són fruit d’un estudi realitzat a 40 punts dels districte, la meitat dels quals situats a l’anomenada illa C2, delimitada pels carrers Torrent de l’Olla, Providència, Torrent de les Flors i travessera de Gràcia. En aquesta àrea, els estudis palesen que la reducció de vehicles en alguns casos arriba fins al 20%.

VALORACIÓ POSITIVA

El regidor de Gràcia, Guillem Espriu, ha valorat molt positivament aquestes dades, i considera que “tres anys després de la seva implantació -del Pla de Mobilitat-, les xifres de disminució de trànsit privat a les illes de Gràcia són contundents”, ja que “s’ha disminuït l’ús del cotxe, i alhora s’ha augmentat l’espai cívic d’ús ciutadà dels carrers”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram