Un aparcament de motos a la Travessera de Gràcia. Foto: Google Maps

La Comissió de Seguretat i Mobilitat va rebutjar la setmana passada la proposta del grup municipal d’ICV-EUiA que demanava la retirada del pla d’estacionament de motocicletes del Districte, que suposarà que Gràcia tingui un 17% més d’aparcaments per a aquest tipus de vehicles.

La proposta dels ecosocialistes només va tenir el suport del PSC, mentre que CiU i el PP van votar-hi en contra i Unitat per Barcelona es va abstenir. Tal com va recollir BTV, la regidora d’ICV-EUiA, Isabel Ribas, va demanar l’el·laboració d’un nou pla perquè “no hi ha hagut ni debat ni consens”. Segons Ribas, aquest és un “pla coix”, ja que “únicament s’han pintat ratlles d’aparcament allà on es tolerava l’estacionament”.

La resposta a les crítiques de Ribas van arribar de la mà del regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, que va afirmar que el pla “posa l’ordre que faltava”. Segons Freixedes, “no es faran prohibicions generalitzades per aparcar la moto”, però sí que “hem d’aprendre que no podem deixar-la davant de la porta”.
El nou pla ha de permetre incrementar l’oferta de places que hi ha al districte, que actualment és de 1.400, fins a 2.100. Tot i això, la xifra continuarà lluny de les 4.000 motos que aparquen diàriament als carrers del districte.

El pla permetrà que carrers com el de Mariana Pineda, que no té cap plaça d’aparcament per a motos, en passi a tenir més de vint. D’aquesta manera es busca alliberar zones on l’aparcament a les voreres provoca problemes de mobilitat. Es preveu que abans de finals d’any ja s’hagi començat el pla, que comptarà amb una campanya informativa per als motoristes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram