comerç local

El comerç local ha viscut un estiu positiu de vendes. Foto: Ajuntament

L’arribada del setembre es tradueix en la recta final de la temporada d’estiu al comerç local. Així, els representants dels comerciants de la ciutat ja han fet una valoració positiva d’un estiu marcat per l’arribada de turistes a tota Barcelona.

D’una banda, el president de l’Associació de Comerciants Passeig de Gràcia, Lluís Sans, afirmava en declaracions a TV3 que aquest estiu s’han “batut rècord de vendes”. I és que Sans explicava que han notat que el turisme de vendes que ha visitat les botigues de l’avinguda “és d’alt poder adquisitiu”, a més de ser “molt comprador”. En aquest sentit, destaca el turista americà com el que més consumeix. “El canvi de moneda els afavoreix i acaben comprant molt”, deia. En la mateixa línia es pronunciava Núria Paricio, directora general de Barcelona Oberta, en declaracions a Betevé, que afirmava que la situació actual del comerç del centre és “molt bona” i que, fent referència al turisme, “la idea no és recuperar la quantitat, sinó buscar la qualitat”

Per la seva banda, el president de Barcelona Comerç, Pròsper Puig, també fa una valoració positiva de l’estiu, però en un sentit diferent, ja que l’entitat reuneix els eixos més perifèrics. Puig afirma que no tenen “cap queixa” i afegeix que “sembla que el consum familiar és el que ha tirat endavant l’economia”. En aquest sentit, explica que, a diferència dels comerços del centre, als barris la realitat “ha estat absolutament diferent”. I és que afirma que el turisme que els ha visitat “ha estat de baix poder adquisitiu, poc comprador i que no deixa benefici”.

Amb tot, la nota negativa que Puig posa al damunt la taula és “l’augment constant dels preus”. El president de Barcelona Comerç afirma que no saben com anirà el darrer trimestre de l’any, tot i el balanç positiu fins ara, i que pateixen per la inflació.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram