Foto: Pexels

Oferir al comerciant una forma senzilla, econòmica i còmoda de començar a vendre també a través de les pantalles. Aquest és l’objectiu que va fer néixer Merco, l’aplicació dissenyada per Mobility Software Solutions i que el mes de juny es va convertir en el projecte guanyador del primer Hackató de Comerç organitzat per l’Ajuntament de Barcelona. Ara, i gràcies a l’empenta econòmica de 10.000 euros que va rebre amb el guardó, l’aplicació ha sortit al mercat.

Merco és una aplicació que permet als comerciants ser presents a l’entorn digital sense costos elevats. Si la busqueu amb aquest nom, no la trobareu a les botigues d’aplicacions. Merco és el nom del software que es posa a disposició dels grups de comerciants –com associacions, gremis i eixos– i que després apareix a ulls del client amb el nom de l’entitat i totalment personalitzat. El comerciant hi pot obrir la seva botiga en línia d’una manera molt senzilla. Hi pot posar fotografies, una descripció del comerç, bolcar-hi tots els productes i categoritzar-los, fer-hi constar els seus perfils a les xarxes socials… La plataforma també permet crear codis QR perquè bars i restaurants puguin oferir a la seva clientela una carta virtual.

A més, fer servir aquesta aplicació no implica perdre el contacte amb la clientela: l’app té un xat que permet que el client faci consultes a les botigues i, a més, sempre cal que passi a recollir la seva comanda a l’establiment.