Entrada Felgar

De moment la ciutadania no està gastant gaire durant les rebaixes. Foto: Jordi Bataller/ACN

La campanya de Nadal no va ser tan bona com s’esperava. Des de la Fundació Barcelona Comerç reconeixen que els bons resultats de les compres fetes al novembre els van fer pensar que Nadal seria molt millor de com va acabar sent. Però aquestes expectatives van sorgir abans que la variant òmicron disparés el nombre de casos a Barcelona i fes tornar algunes restriccions que en principi ja s’havien deixat enrere.

“Les restriccions no ens han ajudat gens. La limitació de trobades de 10 persones va fer que es comprés menys menjar i la reducció dels aforaments als comerços genera certa por”, lamenta un dels vicepresidents de Barcelona Comerç, Pròsper Puig. En aquest sentit, Puig cataloga la campanya de Nadal de “correcta”. I, encara que aquest inesperat resultat hagi deixat entre els comerciants una sensació agredolça, almenys la situació ha estat millor que fa un any. “Totes les dades apunten que ha estat millor que el 2020 i al voltant de cinc punts per sota del 2019”, assenyala.

A diferència de la campanya de Nadal, a les rebaixes encara li queden diversos dies per acabar. Tot i que encara és aviat per pronosticar quin serà el seu balanç final, de moment Puig indica que més aviat estant sent fluixes, que no s’està gastant gaire. “La gent té por perquè hi ha molts contagis. La gent està patint”, recorda.

Tot i les paraules de Puig, cal posar sobre la taula que no tots els establiments estan vivint la campanya de rebaixes de la mateixa manera. Segons ha comprovat l’ACN, alguns petits comerços de barri la veuen com l’inici de la recuperació econòmica. En canvi, establiments propers al centre han reconegut a l’ACN que afronten l’arrancada del 2022 amb incertesa.

Gràcia

En el cas de Gràcia, des de la Unió de Botiguers Travessera de Gràcia i Casc Antic afirmen que la campanya de Nadal no va anar malament del tot, tot i que sí que diuen que va ser pitjor que la de l’any anterior, ja que llavors es va notar que els centres comercials estaven tancats a causa de la pandèmia. “Per tal com estava tot, fem una valoració força positiva, tot i que evident l’estat de la pandèmia es va notar”, diuen des de l’entitat.

Pel que fa a les rebaixes, la Unió de Botiguers Travessera de Gràcia i Casc Antic considera que és un format que en els últims anys ha quedat desdibuixat per la força que han agafat campanyes com el Black Friday. L’associació considera que l’administració hauria de controlar amb més rigor, tal com passava abans, els períodes en els quals es poden oferir descomptes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram