Els comerciants denuncien soroll i contaminació. Foto: Google Maps

“No és només pel nostre negoci: és principalment una qüestió de salut”. Així de contundent s’expressa a Línia Gràcia David Rodríguez, president de la Unió de Botiguers Travessera i Casc Antic, amb la situació que viuen diàriament. Fum, soroll i poc atractiu per passejar-hi, per aquest ordre, són els problemes pels quals l’associació ha demanat tallar la Travessera a la circulació de vehicles cada dissabte durant tot el dia. Fins ara, el vial quedava vedat al trànsit en aquest dia de cinc a nou de la tarda entre Gran de Gràcia i Torrent de l’Olla, una mesura que va entrar en marxa a principis del 2012 per, justament, afavorir el petit comerç. “No és suficient”, afirma Rodríguez, que destaca els beneficis que tindria tant per a veïns com per a botiguers alliberar aquest tram de carrer de cotxes durant tot un dia.

EXPERIÈNCIA POSITIVA
La bona experiència de l’actual tancament parcial de trànsit a la Travessera encoratja els botiguers en la seva demanda. “Els dissabtes a la tarda són molt agradables, la gent hi pot passejar tranquil·la”, descriu Rodríguez. La situació, però, és molt diferent la resta de dies. “Els cotxes passen fregant les botigues i els pisos”, critica el president dels botiguers, que es mostra categòric al respecte. “Ens mengem tot el fum, podem acabar emmalaltint”.

Ara l’associació està pendent de reunir-se amb responsables municipals per abordar la qüestió. De moment, fonts de l’Ajuntament han mostrat a aquesta publicació la predisposició del consistori a escoltar els botiguers, i expressen la seva voluntat d’anar pacificant diferents carrers molt transitats de la ciutat –entre els quals inclouen la Travessera– per reduir la circulació a l’interior dels barris. Tot i així, recorden que aquest és un objectiu “a llarg termini” i deixen clar que cal estudiar cada cas per veure si és millor fer restriccions de trànsit totals o parcials.

Amb tot, l’objectiu de l’Ajuntament –en el marc del Pla de Mobilitat Urbana– és aconseguir reduir l’ús del vehicle privat a la ciutat un 21%. Una reducció que podria ajudar a fer caure l’emissió de gasos i, de retruc, disminuir l’impacte que tenen a la salut de les persones. En aquest sentit, Rodríguez assegura que demanaran un estudi de la contaminació del fum per veure si els resultats s’adeqüen a la normativa europea. “Només volem un barri més tranquil i sa”, demana Rodríguez, que explica que, a la llarga, seria positiu ampliar aquesta restricció a algun dia entre setmana, tot i que prioritzen, de moment, la pacificació de la Travessera els dissabtes durant tot el dia.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram