Els vehicles estan instal·lats en un carreró entre Alí Bei i Lepant. Foto: Línia Eixample

El president del Club Bàsquet Roser, Xavi Viñes, passeja pel carreró que hi ha entre Alí Bei i Lepant, just al darrere de la Casa Groga, i que va a parar al pavelló on juguen els equips de l’entitat. Sembla una zona tranquil·la, però ja fa prop de quatre mesos que s’hi han instal·lat unes furgonetes on fan vida diverses persones.

“Aquí és on dormen, mengen i fan les seves necessitats”, lamenta Viñes, mentre assenyala els vehicles en qüestió. El president explica que les famílies del club estan preocupades i s’han queixat de la situació. “Això a la nit és fosc i els pares i mares no es refien de deixar els fills i filles sols, sovint hem de sortir a acompanyar-los”, reconeix. Per això, des que va detectar el problema, va traslladar aquestes queixes al Districte. “El carreró afectat depèn de Barcelona Serveis Municipals (BSM). BSM hauria de presentar una denúncia perquè es pugui actuar”, explica Viñes. BSM és una empresa municipal.

OBJECTIU: VENDRE FERRALLA
Segons ha pogut saber el president del CB Roser a través de converses amb la Guàrdia Urbana, les persones que viuen a les furgonetes es dediquen a fer tripijocs i recollir ferralla i, després, s’emporten el que aconsegueixen al Marroc, on ho venen. De fet, es tracta de gent força pacífica, ja que fins i tot van fer fora un grup de nois que també havia generat sensació d’inseguretat entre els membres del club i els veïns. Tal com explica Viñes, fa uns mesos, “uns nanos van intentar entrar dins de cotxes aparcats a la zona per quedar-s’hi a dormir”. Al cap de pocs dies, aquests joves van deixar d’aparèixer per allà i des de l’entitat creuen que va ser gràcies als ocupants de les furgonetes, a qui “no els interessa” que hi hagi conflictes a prop seu.

Sigui com sigui, la presència d’aquests vehicles convertits en llars provoca desconfiança i ha fet que aquesta zona del barri ja no es consideri segura. Com a mínim, això és el que es pot deduir veient que, “on abans la gent havia d’aparcar en doble fila perquè no hi havia prou lloc, ara hi ha places lliures cada tarda”, apunta Viñes, en declaracions fetes dies abans que esclatés la crisi del coronavirus.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram